2019. szeptember 22., vasárnap

Krémes-szilvás pite




Idén sok, szép és jó minőségű szilvát lehet kapni, én is sokszor vettem már. Ki kell használni a szezonját, együnk minél többet frissen, illetve készítsük el minél változatosabban.
Ezt a finom krémes pitét az interneten találtam, és már egy hete sütöttem. Azóta aztán Évánál is láttam, úgy látszik másoknak is megtetszett, ami nem is csoda....

Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 15 dkg vaj vagy margarin, 3 evőkanál cukor, 1 csomag sütőpor, 2 tojássárgája, 1 evőkanál tejföl, 1 csipet só,
a krémhez:
3 tojássárgája, 5 tojásfehérje, 1 tasak vaníliás puding, 1,5 dl tejföl, 4 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, ízlés szerint fahéj, 2-3 evőkanál búzadara, 1 kg szilva.

Elkészítése:
A lisztet a cukorral, sütőporral, sóval elkevertem, ezután a vajat elmorzsoltam benne. Hozzáadtam a tojássárgájákat és a tejfölt, összegyúrtam. (Ha nem áll össze, tehetünk még egy kis tejfölt bele.)
Ezután kisodortam, és belefektettem a tepsibe. Meghintjük a búzadarával, és kirakjuk a kimagozott, félbevágott szilvával(vágott felével felfelé). Bőven meghintettem fahéjjal.
Közben elkészítettem a krémet is. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem.
Egy külön edényben a tojássárgáját, a pudingporral és a cukrokkal kikevertem ( a pudingot nem kell előtte megfőzni), és hozzáadtam a tejfölt is. Végül a fehérjehabot óvatosan a sárgájás krémhez kevertem.
A masszát ráöntöttem a szilvára, elsimítottam a tetejét. 170-180 fokos előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem. (Sütőtől függően változhat a sütési idő, illetve ha nagyon pirulna a teteje, sütőpapírral takarjuk le.)

Porcukorral megszórva tálaltam.

A grízzel megszórt tésztát elkezdjük kirakni a szilvával

A szilvák megszórva fahéjjal

Rajta a krém is

Kisülve



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és tudom hogy finom mert kóstoltam:-)) Napilapok receptjeit is szoktam bogarászni és ami megtetszik kipróbálom érdemes volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a tiéd is nagyon guszta lett :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom sütit készítettél! :) Csodásan néz ki! Egyszer biztosan elkészítem, mert nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin, próbáld ki, ameddig érik a szilva :-)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki és finom is lehet. Különleges pite a krém miatt. Egyszer én is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia, neked is csak ajánlani tudom :-)

      Törlés
  4. Isteni lehetett. Imádom az ilyen sütiket.

    VálaszTörlés