2020. szeptember 11., péntek

Saslik sütőben sütve





Mostanában több helyen is láttam, hogy saslikot sütőben is lehet sütni, amire eddig nem is gondoltam. Régebben sűrűbben készítettünk, amikor még működött a grillsütőnk, abban finomakat lehetett sütni, nagyon szerettük.
Most megpróbáltam sütőben megcsinálni, jól sikerült, nagyon ízlett. Friss kenyérrel, kovászos uborkával, paradicsommal és zöldpaprikával ettük.

Hozzávalók: csirkemell, füstölt szalonna (lehet kicsit húsos is), kolbász, gomba, hagyma, kaliforniai paprika, vagy más színes, vastag húsú paprika, só, grill fűszerkeverék (vagy ízlés szerint lehet kakukkfű, rozmaring, bors, majoránna, kevés borsikafű és zsálya), kevés olíva olaj.

Elkészítése:
A hozzávalókat feldaraboltam, szeleteltem, a gombák nem voltak túl nagyok, így azokat egyben hagytam.  A hagymát is kicsit vastagabb szeletekre vágtam. A csirkemellet felkockáztam, sütés előtt befűszereztem, majd hagytam kicsit állni.
Közben a fapálcikákat vízbe áztattam, hogy mindjárt ne égjenek meg a sütőben. 
Ezután felváltva feltűztem az összes hozzávalót a pálcikára, és egy alufóliával bélelt tepsire támasztottam. A zöldségeket kicsit megkentem olajjal. Fűszert ezekre is lehet szórni.
Sütőben mérsékelt lángon 30-40 perc alatt elkészültek, de ez az idő sütőfüggő.

Sütésre készen



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt, már rég ettünk hasonlót 😋

      Törlés
  2. Már "natúr"-on is milyen ínycsiklandó. Mikor kevéske alapanyag van csak itthon húsból, zöldségből, gyakran készítem én is. Nagyon jó ötlet így sütni, legközelebb én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, próbáld ki. Sütés közben ha tudod megfordíthatod a nyársakat, nekem nem sikerült, mert mindig visszafordultak 😅.

      Törlés
  3. Szuper jól éz ki és biztos, hogy finom volt. Én sem tudtam, hogy sütőben is süthető, kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Jó étvágyat majd hozzá 😋

      Törlés
  4. Milyen jó ötlet. Nekünk működik a kinti sütögetőnk, de alig használjuk. Ez a sütős módszer nagyon megtetszett. Rég készítettem hasonló sültet. Talán egyik vasárnap.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani, tegyél egy próbát, szerintem teljesen jó megoldás 😄.

      Törlés