2019. október 17., csütörtök

Buggyantott tojásos szendvics







Ha unjátok már a hagyományos melegszendvicseket, akkor ideje új ízt varázsolni a reggelikhez, vacsorákhoz, vagy éppen vendégváráshoz...
A Tolnai Népújság "Mindmegette" mellékletében találtam rá, nagyon finom lett, próbáljátok ki!

Hozzávalók: szeletelt kenyér ízlés szerint (lehet fehér, rozs, vagy bármilyen, amit szeretünk), szendvicsenként 2 szelet kenyér, 2 szelet sonka és sajt, 1 tojás, valamint vaj, paprika, paradicsom, uborka.

Elkészítése:
Először fel tettem forrni a vizet. A tojásokat egyenként, fóliával kibélelt kis tálkába ütöttem bele, majd jó szorosan csomót kötöttem rá, ahogy az alábbi képen látszik is. Beletettem a forrásban lévő vízbe, és fedő nélkül, kis lángon félig keményre megfőztem. Ez az idő lehet 5-7 perc, attól függően, hogy mennyire lágyra szeretnénk.
Közben a kenyerek egyik oldalát serpenyőben, kevés vajban megpirítottam. Ez a pirított felük került belülre, amire két szelet sonkát és sajtot tettem, majd az összeállított szendvics mindkét külső oldalát is megpirítottam a vajon.
A tojásokat kivettem a vízből, eltávolítottam róluk a fóliát. Óvatosan kivettem belőlük a tojásokat, és oldalt, illetve a tetején felvágtam őket. Rátettem mindegyik szendvicsre egyet, és pirospaprikával megszórva, uborkával, paprikával és paradicsommal tálalva kínáltam.

A tojások előkészítése....

...és főzése



8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Egy jó kis szendvics recept mindig jól jön. Eltettem a tarsolyomba. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, egyszer majd készítsd el 😊

      Törlés
  3. Nem tudom miért, de én valahogy idegenkedem a fóliákban való főzéstől...Ilyesféle "buggyantott" tojás készülhet, ha forrásban lévő, ecetes vízbe öntöd bele a feltört tojást.
    (De az is lehet, csak én vagyok túl maradi...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még nem gondoltam rá, hogy idegenkedni kellene a fóliában aló főzéstől 😊, de lehet hogy neked van igazad. És kösz az újabb ötletet...

      Törlés
  4. Én is készítettem már ezt a szendvicst és úgy, ahogy aranyos fodorka írta. De ötletes megoldás a tiéd, és mivel ismerem, hogy milyen finom ez a szendvics a tiéd is finom lehetett és nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Én így láttam az újságban, azért készítettem így 😊, szép kerek maradt a tojás, de biztos a tiéd is finom és guszta lett.

      Törlés