2016. szeptember 5., hétfő

Rántott amur tzatziki salátával




Az amur növényevő, édes vízi hal. Húsa jó minőségű, ízletes, közepesen szálkás, kisütve hófehér. Kína északi részén és Szibériában őshonos. Nevét az Amur folyóról kapta.
Elkészítése hasonló, illetve megegyezik a pontyéval. Ikrája azonban nem fogyasztható, mert mérgező.
Mivel még nem ettünk ilyet, és most megláttam a piacon ezeket a szép szeleteket, gondoltam megkóstoljuk. Jó választás volt...



Hozzávalók a rántott halhoz: amur szeletek, só, liszt, tojás, zsemlemorzsa, olaj a sütéséhez,
a tzatziki salátához: 1 kígyóuborka,  1 doboz joghurt, só, bors, 2-3 gerezd fokhagyma, citromlé,
tálalásakor: kapor és citromszeletek.

Elkészítése:
A halat besóztam, 15-20 percig állni hagytam, majd lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatva hagyományos módon bepaníroztam és bő, forró olajban kisütöttem.
Közben elkészítettem a salátát. Az uborkát nagy lyukú reszelőn lereszeltem, besóztam, majd kicsit állni hagytam. Ekkor levét kinyomkodtam, enyhén borsoztam, elkevertem a joghurtban, hozzáadtam a zúzott fokhagymát és néhány csepp citromlével ízesítettem.
Tálaláskor megszórtam apróra vágott kaporral, és a halhoz citromkarikákat adtam.

A nyers halszeletek



4 megjegyzés:

  1. Pont ma készítettem tzatziki salátát! :-) A hal pedig mindig jöhet... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretjük a halat, minden formájában :-)

      Törlés
  2. Ma került a konyhába egy 8 kilós amúr. Lesz mit ennünk egy darabig. Keresgéltem a jó recepteket!

    VálaszTörlés