2013. július 8., hétfő

Zöldbab télire



Hozzávalók: tetszés szerint zöldbab, a léhez az arány: 1 liter vízhez 2 dkg só, 1 kiskanál 10%-os ecet, tetejére szalicil.

Elkészítése:
Először a levet készítjük el. A vízbe beletesszük a sót, és felforraljuk. Amikor már forr, hozzáadjuk a megtisztított, feldarabolt babot, és kb. 10 percig gyenge tűzön főzzük. A tűzről levéve beleöntjük az ecetet és forrón üvegekbe töltjük. Tetejére késhegynyi szalicilt teszünk és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Ezt a babot Édesapám főzte be, még a múlt héten. Most készített először, így nem tudjuk, hogy majd milyen lesz. Reméljük finom.....
Időközben eltelt egy év. A bab nagyon finom, ropogós maradt. Nemsokára ismét nekilátunk az idei készítéséhez.


6 megjegyzés:

  1. Hasonló módon készítettem valamikor én is a babot! Szerintem a tárolástól is függ hogy mennyire marad meg, bérházban nem olyan az a beépített szekrény mint egy családi házban a kamra! Édesapád nagyon ügyes és házias!

    VálaszTörlés
  2. Még sosem készítettem így, érdekes. Lehet majd ki is próbálom.

    VálaszTörlés
  3. Milyen ügyes apukád, le a kalappal előtte! :) Hasonlóan szoktam én is készíteni, szépen eláll és finom! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük szépen! Reméljük, nekünk is eláll majd :)

    VálaszTörlés
  5. Ügyes az apukád, Katalin. Örvendenék én is ha kaphatnák ilyen finom házilag készitett babot!
    Az biztos hogy finomabb mint az üzleti!

    VálaszTörlés
  6. Szépek apukád babjai, és biztosan elállnak szalicíllal.
    Én nem szoktam üvegbe zöldbabot tenni, idén próbáltam először(befőzőautomatával). Jövő héten próbára felbontok egyet, kíváncsi vagyok milyen ízre.

    VálaszTörlés