2022. június 29., szerda

Fakanalas süti meggyel





Egy finom, csokis és szaftos, kevés munkával elkészíthető süteményt sütöttem, ami ráadásul mutatós is.
A Pinteresten láttam meg, de az interneten is sok hasonló süti található, szinte azonos recepttel. 
A meggyet én találtam ki hozzá, úgy gondoltam hogy az édes csokis öntet és a savanykás meggy nagyon jól fog harmonizálni. És valóban nagyon finom lett így! 😋

Hozzávalók a tésztához, egy 24x24 cm-es tepsihez: 25 dkg liszt, 12,5 dkg margarin, 10 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 2,5 dl tej, 2 tojás, 1 tasak sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 20 dkg meggy kimagozva mérve, 
a mázhoz: 20 dkg vaj vagy margarin, 15 dkg porcukor, 6-7 evőkanál tej, 3 dkg holland kakaópor.

Elkészítése:
Először kikevertem a tojásokat a cukrokkal, aztán hozzáadtam az olvasztott margarint és a tejet. Elkevertem, majd a többi hozzávalót is hozzáadtam, a lisztet, a sütőport és a reszelt citromhéjat. 
Jól kikevertem a tésztát, amit alaposan kivajazott tepsibe öntöttem, és egyenletesen rászórtam a kimagozott meggyet. Előmelegített sütőbe tettem, és kb. 30 perc alatt készre sütöttem (ez az idő sütőtől függhet). 
Közben elkészítettem a mázat. Egy lábasban a margarint, a porcukrot, kakaóport és a tejet melegíteni kezdtem, míg folyóssá nem vált. Forralni nem kell.
A megsült és még forró-meleg sütemény tetején egy fakanál nyelével lyukakat nyomkodtam. Az elkészített mázat ráöntöttem, és hagytam, hogy a lyukakba lefolyjon.

Miután kicsit megdermedt a csoki és kihűlt a tészta, kockára vágva tálaltam. 

Sütés előtt, a tésztán már a meggyek

A kisült süti

Fakanál nyelével lyukakat nyomkodunk a tésztába

Ráöntve már a csokimáz is, nemsokára szeletelhetjük



8 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat sütöttél szívesen elfogadnék belőle egy kis darabkát! Egyszer láttam talán Okkinál hasonló fakanalas sütit ami szintén tetszett de végül csak elmaradt a próbasütése:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt. Szívesen adnék belőle, de rég elfogyott, már több mint egy hete sütöttem. Majd ha alábbhagy a kánikula, próbáld ki egyszer 😊.

      Törlés
  2. Nagyon guszta sütemény, és látszik rajta hogy jó szaftos. Éppen holnap készülök meggyet venni.... majd kicsit átalakítom a receptet hogy én is megtudjam enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, sok sikert a megsütéséhez! Ügyes vagy, biztos át tudod alakítani 😊. Váljék egészségedre!

      Törlés
  3. Hát ez nagyon finom süti lehetett. Mi is szeretjük az ilyen sütiket. Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, finom volt és gyorsan fogyott.

      Törlés
  4. Nagyon guszta süti, jó ötlet volt hozzá gyümölcsöt is tenni, tartalmasabb és finomabb lett tőle. Szinte le kívánkozik a képernyőről.

    VálaszTörlés