2019. szeptember 25., szerda

Karalábés zöldségleves vajgaluskával




Szép zsenge karalábét találtam a piacon, amin mindjárt láttam, hogy ebből finom leves lesz... 😋

Hozzávalók: 1 karalábé, 1-2 sárgarépa, 1 fehérrépa, egy darabka zellergumó, kis maroknyi borsó, pár kis kocka kaliforniai paprika, 1 kisebb hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors és kevés őrölt paprika ízlés szerint, 1-2 késhegynyi kurkuma,  3-4 kiskanál, házi ételízesítő, pár levél lestyán- és petrezselyemzöld, 1-2 kanál olaj,
a vajgaluskához: 1 kisebb tojás, 3-4 dkg vaj, só, apróra vágott petrezselyemzöld, és annyi liszt, amennyit a felvesz,
tálalásnál: durvára vágott szárított csili paprika.

Elkészítése:
A karalábét és a zellergumót kockára, a répákat karikára vágtam. A borsóval és a házi darált-sózott ételízesítővel együtt kis olajon fedő nélkül rövid ideig pároltam. Megszórtam kevés liszttel, aztán még együtt kis ideig pirítottam. Felengedtem vízzel, sóztam, borsoztam, hozzáadtam a hagymát, a fokhagymát, az apróra vágott levélfűszereket, és hogy szebb színe legyen, a kurkumát kevéske őrölt pirospaprikát.
Elkezdtem főzni. Hogy finomabb íze legyen, félidőben beletettem a kis kockákra vágott paprikát is - annak nem kell sok idő -, és készre főztem.

A galuska hozzávalóit jól kikevertem, és beleszaggattam a kész levesbe.




10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, sok finomság van benne. Így, hogy csak egy karalábé van benne és több a másfajta zöldség szoktam én is készíteni. De amúgy a karalábét nem annyira szeretem. A férjem nagyon szereti még nyersen is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Nyersen én is szeretem, de főve is :-) Amikor hámozom, én is mindig rágcsálok belőle :-)

      Törlés
  2. Guszta !Szeretem a zöldséges leveseket ! Nálunk is most fogyott el még a hétvégén főzött levesünk, csak most én borsót nem tettem bele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nagyon finomak ezek a zöldséglevesek, és lehet az ízeket nagyon sokféleképpen variálni :-)

      Törlés
  3. Igazi lélekmelengető leveske. Jól esne most egy tányérkával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, szívesen küldenék belőle, de már elfogyott :-)

      Törlés
  4. A betyarjat! Ez igen! De kivanatos levest foztel! Rogton belekenalaznek.
    Mostanaban csak olyan hamar leveskeket fozok. Majd ha raerek ... istenem!
    Mikor lesz az?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Juci, és nagyon sajnálom hogy ilyen elfoglalt vagy...

      Törlés
  5. Juj, de finom! Nagyon szeretem a zöldségleveseket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vanilin, nálunk is kedvencek 😊

      Törlés