2019. február 25., hétfő

Sült halak - tőkehal fűszeresen, sült zöldségágyon és tőkehal sült szalonnával, friss salátával


Nemrég ismét halat sütöttem, egy hét különbséggel mindjárt kétszer is 😊
Az egyik serpenyőben sült, füstölt szalonnával, friss salátával, a másik sütőben sült, sok fűszerrel, sült zöldségekkel körítve. Mindkettő nagyjából saját ötletből született - persze itt-ott nézelődtem is, hátha találok új fogásokat, ismereteket. Mindkettő nagyon ízlett, ajánlani tudom mindenkinek...


Tőkehal fűszeresen, sült zöldségágyon

A tálon....


A szeletek megfordítva, egyik szelet kettétörve

Hozzávalók a sült halhoz: mirelit tőkehal szeletek, só, bors, olívaolaj, friss petrezselyem zöldje apróra vágva, szárított bazsalikom és citrom illatú kakukkfű apróra morzsolva (ez utóbbi ha nincs, elhagyható), pár csipet őrölt koriander, őrölt paprika, citrom reszelt héja, végül zsemlemorzsa,
a sült zöldségekhez: sárgarépa, kelbimbó, batáta (édeskrumpli), brokkoli, gomba, húsos pirospaprika, só, bors, bazsalikom, oregánó, zsálya, olaj.

Elkészítése:
A kiolvasztott halszeletek mindkét oldalát sóztam, borsoztam. Beolajozott fóliával bélelt tepsibe helyeztem, tetejükre is locsoltam kevés olívaolajat. A többi fűszert csak a szeletek felső felére szórtam, illetve belenyomkodtam. A végén meghintettem a zsemlemorzsával, és ment a sütőbe.
Kezdetben a fóliával betakarva, majd a fóliát kinyitva megsütöttem, hogy szép színt kapjon. 

A nagyobb darabokra vágott zöldségeket teflonserpenyőbe tettem, kevés olajat öntöttem alá, sóztam, megszórtam a neki szánt fűszerekkel, és nagy részt fedő nélkül készre sütöttem-pároltam. Közben kis időre fedőt tettem rá, hogy puhuljanak is, és egy minimális vizet adtam hozzá. De inkább sütöttem, mint pároltam.

A befűszerezett halak sütés előtt....

...és sütés után. Jól látszik, hogy mennyivel kisebbek lettek..

A zöldségek, sütésük-párolásuk előtt


Tőkehal szalonnával, friss salátával


Hozzávalók: mirelit tőkehal szeletek, só, bors, bazsalikom, csili paprikaőrlemény, füstölt szalonna, olaj, citrom és friss salátakeverék.

Ez volt az egyszerűbben elkészíthető. A kiolvasztott szeleteket sóztam, fűszereztem, kicsit állni hagytam, majd serpenyőben kevés olajon mindkét oldalukat hirtelen megütöttem.
Közben másik serpenyőben kisütöttem a szalonnát, és tálaláskor mindegyik szelet halra két-három darabot tettem és citromkarikákkal tálaltam.
Mellé friss vegyes salátát kínáltam, amiben volt jégsaláta, uborka, fehér hagyma, kápia paprika, sárgarépa, só, bors, pár csepp citromlé és olívaolaj. Ha van friss bazsalikomunk adhatunk hozzá pár levelet, ha nincs, jó a szárított is, és esetleg oregánó is - mindegyik fűszer csak még ízletesebbé teszi...

Jó étvágyat mindkét változathoz!




10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép látvány az ízéről már nem is szólok mert az biztosan nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Szeretjük a halakat, úgyhogy nekünk finom volt mind a kettő :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett mindkét változat és jól is néznek ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Lívia, finomak voltak :-)

      Törlés
  3. Nekem a hal korlátlan mennyiségben jöhet, csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Nekünk is jöhetne bármennyi :-)

      Törlés
  4. Hmmm, nagyon szeretem a halat. Kár, hogy kevesen a családból. Nagyon guszták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, szerencsére nálunk mindenki szereti :-)

      Törlés
  5. Mindkét változat nagyon guszta. Bár én nem vagyok nagy halas, de ha ilyen ínycsiklandó tálalással elém tennék, talán még meg is tudnám szeretni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, ha megkínáltalak volna vele, biztos megszeretted volna :-)

      Törlés