2018. november 22., csütörtök

Birsalmás kökénylekvár







Almával dúsított kökénylekvárt, valamint csipkebogyóval és szederrel ízesítettet már főztem pár évvel ezelőtt, idén kipróbáltam birsalmával is. Nagyon finom lett, így több is lett belőle, mivel idén csak nagyon kevés csipkebogyót és kökényt tudtunk szedni.
A kökényt -  ha még nem csípte meg a dér -, ajánlatos 1-2 napra mélyhűtőbe tenni, hogy veszítsen a fanyarságából.

Hozzávalók, amennyiből most készült: kb. 45 dkg dércsípte kökény, 30 dkg csipkebogyó, 1-2 birsalma és mellé kisebb almák, összesen kb. 1 kg, cukor ízlés szerint, szegfűszeg, ánizsvirág, dzsemfix,
a tetejére: szalicil.

Elkészítése:
A kökényt és a csipkebogyót megmostam, kis száraitól megtisztítottam, vízben puhára főztem. Ezután apró lyukú szitán lepasszíroztam. A lepasszírozás után megmaradt "törkölyt" még egyszer felöntöttem vízzel, kicsit főztem, majd még egyszer átpasszíroztam
Az almát és a birset darabokra vágtam, aztán szegfűszeggel és ánizzsal ízesített enyhén cukros vízben puhára főztem, utána botmixerrel pépesítettem. 
Az így kapott gyümölcspépeket összekevertem, hozzáadtam a cukrot, és elkezdtem főzni. Közben kóstolgattam, ízlés szerint adtam még hozzá cukrot. Hogy mennyi került bele összesen nem tudom, nem mértem. Mikor már jól felforrt, és úgy gondoltam hogy a cukor is elolvadt benne, hozzáadtam 3/4 tasak dzsemfixet, kb. 5 percig főztem még erős lángon. 
Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére késhegynyi szalicilt tettem, rátekertem az üvegekre a fémkupakot, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

A hozzávalók

A megfőzött kökény, csipkebogyó és az almák

A kökény közelebbről

Az erdei gyümölcsök passzírozása



12 megjegyzés:

  1. Olyan szépek, hangulatosak a fotóid! :-) A lekvár is nagyon finom lehet! Idén kevés volt a csipkebogyó, a kökényről nem is beszélve. Mióta láttam nálad a kökénylekvárt, azóta szeretnék tenni egy próbát, de soha nem sikerül annyit szedni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda! Finom lett a lekvár, nem lett sok, viszont egész nap dolgoztam vele :-) Igen, idén nagyon kevés volt, mindkettőből, és az a kevés is elég satnya volt...

      Törlés
  2. Szépek a gyümölcsök és a kész lekvár is, és biztos, hogy nagyon finomak. Kökényhez és csipkebogyóhoz mi nem jutunk hozzá, mert nem járunk arra ahol ezek az erdei gyümölcsök teremnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Lívia! Mi sokat járunk kirándulni, és ha idén nem lett volna ilyen gyatra termés, akkor sokkal többet tudtunk volna szedni....

      Törlés
  3. Nagyon szépek a fotóid ! A lekvárod nagyon finom lehet .

    VálaszTörlés
  4. Annyi finom és különleges lekvár van nálad, kár, hogy nem megvásárolhatók. Szívesen megkóstolnám bármelyiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nagyon kedves vagy! Szívesen megkínálnálak belőlük :-)

      Törlés
  5. Nagyon különleges ízkombináció, szuper!

    VálaszTörlés
  6. Imádom a lekvárt! Hát ez meg milyen különleges! Nagyon szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Én pedig szívesen megkínálnálak :-)

      Törlés