2017. július 3., hétfő

Meggyes kalács




Meggyes kalácsot Tolnán, a barátnőmnél ettem pár hete, amit az Anyukája sütött. Olyan nagyon ízlett, hogy itthon én is megsütöttem, részben a tőlük hallottak alapján, részben a saját kelt tészta receptem szerint. Nagyon finom lett, másnapra már el is fogyott. 
Ági, még egyszer köszönöm szépen ezt a remek receptet! 




Hozzávalók nálam, 1 nagy rúdhoz: 28-30 dkg liszt, 2 dkg élesztő, kb. 1,5 dl tej, 3-5 dkg margarin, 3 evőkanál cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 egész tojás, egy kisebb citrom reszelt héja,
a töltelékhez: kb 30 dkg meggy, ízlés szerint cukor, 1 csomag vaníliás cukor,
a tetejére: 1 tojás.

Elkészítése:
A lisztet tálba öntöttem, közepén kis mélyedésbe morzsoltam az élesztőt, ráöntöttem a tej felét, kis cukrot szórtam rá, s megvártam míg az élesztő feljön. Ezután a többi hozzávalóval lágy tésztává dagasztottam. Langyos-meleg helyen kétszeresére kelesztettem.
Közben kimagoztam a meggyet, félre tettem.
Amikor megkelt a tészta, tepsi hosszúságúra kisodortam. Egyenletesen megszórtam a meggyel, meghintettem a vaníliás kristálycukorral, feltekertem, tepsibe tettem, majd 30 percig újra kelesztettem.
Ekkor megkentem tojással, és előmelegített sütőben kezdetben nagyobb, majd kisebb-közepes lángon megsütöttem. (Ha a teteje hamar pirosodik-barnul, akkor alufóliával letakarhatjuk.) Kb. 45 percig sütöttem, de ez a sütőtől is függ.
Amikor kihűlt porcukorral megszórtam, és csak ekkor szeleteltem fel.

A megkelt tészta

Kisodorva, megszórva a meggyel

Feltekerve, az újabb kelesztés előtt

Kelesztés után, megkenve tojással

Kisülve



12 megjegyzés:

  1. Nahát, milyen jó ötlet, meg hiszem, hogy finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, igen, nagyon finom volt :-)

      Törlés
  2. Istenien néz(ett) ki. Hű, de rákívánkoztam.

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is elkészítem, imádom az ilyen gyümölcsös kelt kalácsot. Nagyon jól néz ki és az nem kétséges, hogy finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Sok sikert a sütéshez, és majd jó étvágyat hozzá :-)

      Törlés
  4. Ügyes vagy Kati!
    Puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ági! Könnyű ügyesnek lenni, ha jó a recept :-)

      Törlés
  5. Meggyes kalács... Még nem ettem. Annyira jól néz ki, muszáj lesz nekem is ilyet készíteni! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Én is csak most sütöttem először, de nagyon jól sikerült, nagyon ízlett :-)

      Törlés
  6. Nahát, milyen jó ötlet ez a tekerés! Kár, hogy nem jön át az íze. Szinte érzem a kelt tészta éa a meggy finom harmóniáját!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Finom szaftos volt a meggytől, s valóban kár, hogy nem jön át az íze és az illata :-)

      Törlés