2015. június 9., kedd

Epres túróstáska


Porcukorral és eperöntettel

Az egyik túróstáska kettévágva

Tejföllel és friss eperrel tálalva - kinek hogy ízlik

Egy könnyű desszert, vagy egy kiadós leves után finom második fogásnak is.
A receptem már évek óta megvan, de csak most került rá sor, hogy elkészítsem. Eddig csak nézegettem, de most végre megkóstolhattuk....

Hozzávalók a tésztájához: 25 dkg túró, 10 dkg liszt, 3-4 dkg vaj, 1 tojás, 2-3 evőkanál cukor, fél citrom reszelt héja, kevés citromlé,
a töltelékhez: kb. 20 dkg eper,
a tészta szélének megkenéséhez: tojás,
a pirított morzsához: zsemlemorzsa, vaj, vaníliás cukor,
az öntethez: kb. 20 dkg eper, ízlés szerint cukor, kevés citromlé,
tetejére: porcukor, esetleg tejföl.

Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órára hűtőben pihentetem.
Közben elkészítettem az öntetet. A hozzá szánt epret feldaraboltam és cukorral felforraltam. Kicsit főztem, majd szitán áttörtem, és citromlével ízesítettem.
Ezután a tésztát 3-4 mm vastagra kisodortam, egy nagyobb formával kiszaggattam, és közepükre halmoztam a negyedekbe, harmadokba vágott epret. A tészta szélét megkentem a tojással, kettéhajtottam és villával körben lenyomkodtam.
Forrásban lévő bő, sós vízben 12-15 perc alatt kifőztem őket. A megfőtt tésztát jól lecsepegtettem és a vajban megpirított - vaníliás cukorral ízesített - zsemlemorzsába forgattam.
Tálaláskor megszórtam porcukorral és eperöntettel meglocsoltam. Ízlés szerint még tejföl kínálható mellé.

A tészta hozzávalói, az összegyúrása előtt

A tészta kisodrás előtt

Kiszaggatva

Az eprekkel

Az összehajtott, körben lenyomkodott táskák

Kifőzés és zsemlemorzsába forgatás után



12 megjegyzés:

  1. De jó ez a recept! Milyen jó, hogy nem halogattad tovább, így én is elkészíthetem. Mert el fogom, hamarosan. Biztosan más gyümölccsel is jó, vagy akár lekvárral töltve is... De lehet, még találok annyi epret a kertben, amennyi kell hozzá. Meg is éheztem a láttán! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó recept. Még nem láttam ilyet, de megy könyvjelzőbe és el fog készülni egyszer :)

    VálaszTörlés
  3. Ez annyira gusztán néz ki!!!! A hétvégén én is megcsinálom, köszönöm az ötletet! :-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindhármótoknak, és sok sikert hozzá, ha elkészítitek :-)

    VálaszTörlés
  5. Első ránézésre a derelye és gombóc jutott eszembe. Nagyon finom lehet, különösen a túrós tésztával. Viszem is, megvan a szombati ebédünk egyik fogása. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  6. Csodás recept! :) Hihetetlenül guszta! Epres, hmmm .... odavagyok érte.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, nekem is tetszik. Én is rögtön a barátfülére, gombócra gondoltam amit nagyon szeretek lekvárral.

    VálaszTörlés
  8. Igen a lányok is többen a barátfüle tésztájára gondoltak. Úgy gondolom, hogy
    annak a receptje kevesebb munkával járt volna. Sajnos ahogy telnek az ember fölött az évek,
    mindig a könnyebbik oldalt választja. De mivel én is megkóstolhattam nagyon finomnak és
    kiadósnak találtam. Köszönjük a jó ötletet.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm az újabb hozzászólások! Valóban a derelye és a gombóc ízére hasonlít.
    A tészta összeállítása nagyon gyors és egyszerű, hisz még krumplit sem kell főzni hozzá. Ami kicsit munkásabb, az az öntet elkészítése, de megéri, mert nagyon finom hozzá.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta és igen finom lehetett az epres öntettel!

    VálaszTörlés