2012. március 2., péntek

Kocsonyázott krumplisaláta


Hidegtálként ....

... és rántott gomba köreteként

Ennek a krumplisalátának a receptjét is a már régebben említett planétás sorozat között találtam, amit egy kis borsóval és paprikával dobtam fel, ettől kicsit színesebb, mutatósabb és persze ízletesebb lett a salátám. 

Hozzávalók: krumpli, kevés borsó és színes húsú paprika, majonéz, tejföl, só, bors, porcukor, mustár, citromlé, tej, zselatin.

Elkészítése:
A krumplit meghámozzuk, kis kockákra vágjuk, és sós vízben megfőzzük, a borsót és a paprikát külön főzzük meg.
A majonézből és a tejfölből tartármártást készítünk, borssal, citromlével, cukorral, mustárral ízesítjük, és belekeverjük a megfőtt zöldségeket.
A tejben elkeverjük a zselatint, a tasak leírása szerint megfőzzük az aszpikot, még melegen a zöldséges masszához keverjük, és hideg vízzel kiöblített tálkákba töltjük. Hűtőszekrénybe tesszük, hagyjuk jól kihűlni, majd óvatosan kiborítjuk belőlük.
Nagyon mutatós hidegtálon, salátalevelekre fektetve (ami nekem most nem volt itthon), például sonkafélékkel, esetleg uborkával, retekkel díszítve, de rántott gomba, rántott hal, vagy rántott karfiol mellé is kitűnő garnírung, amikor majonézt vagy tartármártást is tálalhatunk  még mellé .
A fent látható három kis pudingos formában készítettem, ehhez a mennyiséghez az aszpikot 2 púpozott kiskanál zselatinból és 1 dl tejből főztem, a többi hozzávalót sajnos nem mértem.



11 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós! raktározom az ötletet. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Petra, csak a kiborításnál kell óvatosan bánni vele, hogy a formája szép maradjon.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép és érdekes, tetszik! Szerintem fincsi is! Szépen tálaltad! :)

    VálaszTörlés
  4. Éva írta.......

    Remek dolgokat tudsz elővarázsolni, majd elkészíteni is!
    Ez a jó, szép, kis hidegtál megállná helyét akár milyen ünnepi
    alkalomra is!
    Gratulálok

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, valóban finom volt, és mutatós is :)

    VálaszTörlés
  6. Remekül mutat, hidegtálon is nagyon szép lehet:) Például húsvétra:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól mutat, guszta ! Nekem is az jutott eszembe hogy akár már húsvéti asztalra is mennyire szép lenne! Finom is lehetett akár kukoricával akár a gombával szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  8. De jó, ötletes, szép, és tutira az íze is szuper!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép, precíz, én őzgerincben szoktam dermeszteni, ez meg már ki is van porciózgatva, ötletes és mutatós :)

    VálaszTörlés
  10. Szeretem a salátákat, a tied pedig különösen gusztán van tálalva! Nagyon étvágygerjesztő! :)

    VálaszTörlés
  11. Trollanyu, Éva, Lilla, Vicuska, Hannka, köszönöm!

    VálaszTörlés