2011. október 11., kedd

Káposztás tészta - házilag gyúrt tésztából



Hozzávalók: liszt, tojás, só, káposzta, bors, olaj, egy pici cukor.

Elkészítése:
A hozzávalókhoz nem írtam mennyiséget, ki-ki annyit készít, amennyi szükséges, én 20 dkg liszthez 1 tojást teszek.
A lisztet megsózzuk, a tojással és annyi vízzel, hogy közepes keménységű tésztát kapjunk, jól összegyúrjuk. 10-15 percig letakarva pihentetjük, majd kisodorjuk. Szélesebb csíkokra vágjuk, majd 3-4 csíkot egymásra téve - köztük jól belisztezve, hogy ne tapadjanak össze - kockára vágjuk. Újabb pihentetés után bő, sós, forrásban lévő vízben kifőzzük. A vízbe egy kis olajat önthetünk, hogy a tészták ne ragadjanak össze.
A káposztát lereszeljük, sózzuk, majd állni hagyjuk. Olajat hevítünk, hozzáadjuk a káposztát, megszórjuk egy-két kiskanál cukorral, ízlés szerint borsozzuk, és állandó kevergetés közben megpirítjuk-pároljuk, hogy egy kicsit megbarnuljon. Szoktam egy kis vizet is hozzáadni, és fedő alatt még párolni. Ha a káposzta elkészült, összekeverjük a tésztával, serpenyőben az egészet együtt átsütögetjük és már tálalhatjuk is.
 
Aki még nem gyúrt tésztát, annak is érdemes kipróbálni a házi készítésű tésztát, bár lényegesen több időt vesz igénybe mint a bolti tészta kifőzése, de olcsóbb, és talán még finomabb is mint a kész, mellesleg egy kicsit visszahozza a régi idők hangulatát. Én is csak ritkán szoktam gyúrni, de néha megengedem magamnak ezt a luxust.

A káposzta párolása

A tészta feldarabolása

A kifőtt tészta



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése