2024. július 10., szerda

Gombás sajtkém



A megkevert sajtkrém kis tálkában - ennyi lett összesen

Kenyérre kenve, uborkával, paradicsommal, gyöngyhagymával



Aranyosfodorkánál láttam meg még májusban, hogy gombás vajat készített. Már akkor elhatároztam, hogy én is kipróbálom majd - egy kisebb adagként -, amire csak most került sor. Kicsit újragondolva, de elkészült 😀.
Épp volt itthon apró gombám, leveshez, ebből loptam el pár szemet a krémhez. Viszont vajam csak nagyon kevéske volt, de volt a hűtőben natúr háromszögletű sajt és füstölt sajt, amikből mindből felhasználtam hozzá keveset. 
A végeredmény pedig nagyon finom, pikáns krém lett, amit pirítósra kenve jóízűen elfogyasztottunk! Bár a gomba nem volt sok, de jól kiérződött az íze.

Köszönöm szépen Aranyosfodorka a jó ötletet!

Hozzávalók: 4 db kisebb gomba, kb. 6 dkg, 1-2 kiskanál olívaolaj, pár csipet őrölt fehér bors, néhány kis szál friss kakukkfű, 4 db natúr háromszögletű ömlesztett sajt (70 gramm), 1 kanálnyi vaj, kis maréknyi reszelt füstölt sajt, só.

Elkészítése:
A gombát egész apróra vágtam, majd az olajon megdinszteltem. Sóztam, borsoztam, megszórtam  kakukkfűvel.
A háromszögletű sajtokat villával összetörtem, és az összes többi hozzávalóval az egészet összekevertem. S már el is készült, kicsit még lehűtve lehetett is már tálalni.


A gomba dinsztelése



14 megjegyzés:

  1. Örülök, ha ízlett. Én is csináltam azóta már másodszor is, és tényleg lehet variálni ezzel-azzal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, finom volt, és lehet variálni az ízekkel. egy kis újdonság, hogy ne együk mindig ugyanazt.

      Törlés
  2. Guszta finom lehetett, éppen ma vettem gombát én is még gondolkodom hogy mi legyen belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld i, ha csak egy kis adaggal. Biztos ízlene neked is.

      Törlés
  3. Nagyon guszta, és finom krémet készítettél. Váljék egészségetekre. A háttérképlátványa igazi felüdülés ebben a tikkasztó melegben....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva, finom volt.
      A háttérképről jó lenne most leemelni egy pohárkával, de sajnos nem lehet 😀.

      Törlés
  4. Ez nagyon finom lehet. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, próbáld ki, finom volt. Ha intenzívebbre szeretnéd a gomba ízét, tehetsz bele többet is, nekünk ilyen kevés gombával pont jó volt 😀.

      Törlés
  5. De rég jártam nálad, meg úgy blogberkekben általában. Sok finomság készült, mind át sem győzöm pörgetni. A legutóbbiak igen csábítóak! Most leginkább a mentás limonádé jönne jól! :-) Ezt a gombás krémet is szívesen kenegetném!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, valóban rég posztoltál már, hiányoltalak is. Most, hogy vége a tanításnak, kívánom hogy legyen időt mindenre, és főleg pihenésre!
      Ebben a melegben a fagyik, és a hideg, jeges üdítők a legkívánatosabbak.

      Törlés
  6. Elkészítettem. Nagyon finom lett. Köszönöm: http://korsocska.blogspot.com/2024/07/gombas-sajtkrem.html?m=1

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, már jártam nálad, és már meg is csodáltam. Nagyon örülök, hogy ízlett!

      Törlés
  7. Igazán szuper ötlet reggelire, vacsorára, amikor már semmi nem jut az ember eszébe. Pont maradt ki gombám és van kevéske füstölt sajtom is. Meg is van mára a vacsora. Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés