2018. szeptember 17., hétfő

Tepsis sonkás túrós csusza




Még augusztusban sütöttem, amikor nagy melegek voltak. Igaz nem nagyon nyárias - de már itt az ősz a nyakunkon, úgyhogy nyugodtan ehetünk nehezebb ételeket is 😋. És nem is egy nagyon diétás étel, de nagyon finom 😋.
Ha még nem ettetek ilyet, próbáljátok ki!

Hozzávalók: 18-20 dkg száraz tészta (fodros nagykocka), 25-30 dkg túró, 3 dl tejföl, 15-20 dkg sonka (nálam főtt-füstölt lapocka), só, 1 tojás,
a tetejére: csemege- vagy kenyérszalonna.

Elkészítése:
A tésztát kifőztem. A túrót, tejfölt és az egész tojást összekevertem, sóztam. A sonkát kis kockákra összevágtam, és kevés olajban kicsit megsütögettem.
Elkezdtem rétegezni egy jénaiban. Alul a tésztával kezdtem, az egyharmadával, arra jött a túrós tejfölös massza egyharmada, megszórtam a sonka felével. Jött a következő tészta, túró és sonka, aztán az utolsó tésztaréteg, és tetejére a maradék túró. Fólia nélkül sütőbe tettem, kb. 30 percre (függ a sütőtől, és hogy mennyire akarjuk hogy szaftos maradjon).

Közben kisütöttem a szalonnát, majd a kész tészta tetejére szórtam, és a kisült zsírból is öntöttem a tetejére.




10 megjegyzés:

  1. Guszta, jó laktató finom étel!

    VálaszTörlés
  2. Hű, de guszta. Épp ebéd után vagyok, de egy tányérkával bevállalnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Küldenék szívesen, de már elfogyott :-)

      Törlés
  3. Nagyokat nyelek.... szinte érzem az illatát is!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a változatot még nem készítettem, pedig szeretjük a tepsis ételeket. De hetente van nálunk túróscsusza, mert a férjem imádja, és pont így ahogy te készítetted csak nem több rétegben és nem sütőben összesütve. Hanem a szokásos módon, szalonna zsírban forgatott fodros nagykocka, túró, tejföl és apróra vágott sült füstölt szalonna a tetejére szórva.
    Nagyon guszta lett az ételed és biztos, hogy finom is. Majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! A túrós csusza nálunk is kedvenc. Finom volt így összesütve, és a sonkával gazdagítva :-) Próbáld ki, biztos ízlik majd nektek is...

      Törlés