2018. szeptember 24., hétfő

"Határtalan Édességek" - Óbudán




Egy szép gasztronómiai kirándulást tettünk 2018. szeptember 23-án Óbudán, a közelünkben (Bp. III. ker. Korona tér 1.) található Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban, ahol a kiállítás megtekintése mellett egy kóstolással egybekötött rendezvényen is részt vehettünk, "Határtalan Édességek" címmel. A rendezvény célja az volt, hogy bemutassa a Kárpát-medencében élő nemzetiségek süteménykultúráját.
A belépőjeggyel (ami óbudaiaknak ingyenes) személyenként 3 db kóstolásra beváltható kis cédulát is kaptunk, amiket természetesen "le is ettünk", de ezenkívül is kínáltak a finomságokból.
És kaptunk egy kis receptes füzetet is, az itt kóstolásra kiállított sütemények receptjeivel.

A kiállítás nagyon szép, a XIX. és XX.század eleji, korhűen berendezett szobák, konyhák, vendéglők, cukrászdák, szállodák.... életét mutatja be. A múzeumról ezeket a képeket a "Pilisjárók" című blogomra töltöttem fel, itt csak a sütik láthatók. Úgyhogy ha be szeretnétek tekinteni ezekbe a szépen, hangulatos berendezett helyiségekbe, akkor kattintsatok IDE.

De akinek módja van rá, az inkább személyesen nézze meg, mert tényleg megéri. Mi is csak most jártunk itt először.

A múzeumból kellemesen jóllakva sétáltunk haza, úgy is mondhatnám, hogy "degeszre ettük magunkat"... 😋

A "Határtalan Édességek" sora....

Babakalács vagy fumu  -  Zalaszombatfáról....


Strundli

Szabolcsi almás porlós

A zsidóság jellegzetes süteménye, a kindli....

...és a Hámán füle

Almás rózsafánk

Zuzurka, a déli megyékből való...


Döbröközi pereckalácsok...




Debreceni mézeskalácsok...





Szlovák túrós lepény


Habos Ischler...


Nuss stangl - sváb finomság....


Győri diós rétes...



Nem volt kiírva a neve, talán flódni?



18 megjegyzés:

  1. Ez fantasztikusan jó lehetett. Hogyan tudtatok ennyi sok finomságból választani? Egyik jobb mint a másik. Vagy nem ezek voltak amiből választhattatok?
    Nagyon jó program az ilyen, nekem is tetszett volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Lívia! De, ezekből a finomságokból lehetett kóstolni. Csak délután mentünk, ezért így a rendezvény vége felé már az ajándékkupon nélkül is adtak kóstolót :-) Rég ettem ennyi édességet egyszerre :-)

      Törlés
  2. Te jo eg mennnyi finomsag! Koszi hogy nekunk is megmutattad, mar a latvanytol jol laktam....

    VálaszTörlés
  3. Nehezen tudtam volna csak 3 választani mert mindegyik nagyon guszta !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére a kis kuponok nélkül is kínáltak :-)

      Törlés
  4. Kedves Katalin!
    Én csak most találtam rá a blogodra és nagyon-nagyon tetszik minden amit készítesz.
    Az lenne a kérdésem hogy hol vetted a bonbon készítéséhez való öntőformákat? Látom nem a szilikonos formát használod.
    Köszönöm a segítséget!!!
    Judith

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Judith, örülök, hogy tetszik a blogom :-) Látogass ide minél sűrűbben :-)
      Nem tudom pontosan, hogy melyik bonbon formámra gondolsz. Nekem csak szilikonosak vannak, már négyféle. Lehet hogy azokra a vékony műanyag "tálcákra" gondolsz, amelyek egy-két fényképemen is rajta vannak? De azok nem öntőformák, hanem kiürült, boltban vásárolt bonbonok belső betétje, tálcája. Ilyeneket is szoktam néha használni, de ezeket csak egy-kétszer lehet felhasználni, mert hamar elszakadnak, eltörnek.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen válaszod.Igen,nem is gondoltam rá,hogy fel lehetne használni a kiürült bonbon tálcát ilyen célra.De köszönöm az ötletet.Most rendeltem szilikonos formát,az lenne akérdésem,hogy ki kell-e kenni valamivel,mielőtt bármit beletennék?

      Törlés
    3. Nem, nem kell vele semmit csinálni, vagyis nem kell semmivel kikenni. Nagyon jó vele dolgozni, könnyen kipattan belőle a csoki :-)

      Törlés
  5. Nagyon köszönöm, hogy megosztottad az élményeidet. Még nem hallottam erről a múzeumról, de feltétlenül elmegyünk a télen. Szépek a képek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani! Mi is csak most hallottunk róla, pedig már 2011-óta itt van Óbudán. Utánaolvastam, előtte a Várban működött.

      Törlés
  6. Élvezettel nézegettem végig a fotóidat itt is, meg a másik blogon is! :-) Én is szívesen megkóstoltam volna egyik-másik süteményt... A múzeum is felkeltette az érdeklődésemet, talán majd egyszer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Gerdi! Ha erre jártok, látogassátok meg :-)

      Törlés
  7. Jaj, ezt a sok finomságot nekem csak nézegetni szabad, pedig némelyiket szívesen meg is kóstoltam volna, a Zuzorka teljesen megbabonázott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi elég sokat kóstoltunk, köztük a Zuzorkát is. Nagyon-nagyon finom volt, csak az volt a baj ezekkel a krémes sütikkel, hogy kicsit már felmelegedtek, mert mi csak délután mentünk, és gondolom reggel óta nem voltak hűtőszekrényben.....

      Törlés
  8. Összefut a nyál az ember szájában...mennyi finomság ! Csak egy a hiba, hogy ezek "bűnös" finomságok, nem lehet, vagy célszerű egy hétig csak ilyeneket enni - habár azt hiszem, én képes lennék rá.
    De a viccet félretéve, valóban csodaszép, már már művészi alkotások ezek az édességek !Közelebb lenne a kiállítás, biztos megnézném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari! Én is hozzá tudtam szokni egy ilyen választékhoz :-)

      Törlés