2017. június 18., vasárnap

Epres "napsüti"


Friss eperrel kidíszítve

És eper nélkül

Juditnál láttam meg az ő érdekesen megformázott kalácsát, csak az övének a szirmai és az egész kalács sokkal szebb lett, így ha szeretnétek megsütni, nézzétek meg az övét. Nem kelt tésztából - talán ez is hiba volt -, hanem fagyasztott leveles tésztából készítettem, és az epertöltelék is kicsit több lett a kelleténél, így "nehéz" lett a tésztának. De nem panaszkodom tovább, azért hamar elfogyott....

Hozzávalók nálam: 40-45 dkg fagyasztott leveles tészta, kb. 25 dkg eper, 5 dkg cukor, kevés citromlé,
a tészta lekenéséhez: 1 tojás.

Elkészítése:
Először az epret sűrűre főztem a cukorral és a citromlével, majd pépesítettem.
A tésztát kisodortam, három egyforma tányér nagyságúra. Az elsőt - mindjárt a tepsibe tettem - megkentem az eperlekvár felével, rátettem a második tészta lapot, azt is megkentem a maradék lekvárral. Ekkor egy pohárral megjelöltem a közepét, majd 16 részre vágtam a külső részét, mint ahogy a képen is látszik. Utána a cikkeket kettesével, ellentétes irányban megcsavartam. 
Tojással megkentem, a közepét megszórtam kristálycukorral, és előmelegített sütőben megsütöttem.

A lapokat megkenjük az eperlekvárral

A cikkeket kettesével ellentétes irányban megcsavarjuk




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése