2017. június 2., péntek

Epres méz



Még tavaly valamikor vettünk hasonló ízesített mézet egy kirakodóvásáron, most gondoltam, hogy házilag is megpróbálkozok vele, mert az nagyon ízlett. Finom lett, úgy tűnik, gyorsan fog fogyni....

Hozzávalók: 2 dl mézhez kb. 25 dkg eper, kevés citromlé.

Elkészítése:
Az epret megmostam, apróra összevágtam, és kis lábosban elkezdtem főzni, mintha lekvárt készítenék. Meglocsoltam, citromlével, hogy megmaradjon a szép színe. Annál jobb, ha minél jobban elfől belőle víz. Amikor már sűrű lett hagytam hűlni, majd összekevertem a mézzel, és már el is készült.

Nagyon finom vajas kenyérre vagy péksüteményre - úgy mint egy mézet vagy lekvárt -, esetleg kekszre kenve, mint ahogy most én tettem.
Talán ajánlatos hűtőszekrényben tárolni, vagy gyorsan megenni, mert nem tudom hogy tartósítószer nélkül meddig áll el. De talán a sok méz jól tartósítja a benne lévő epret...




11 megjegyzés:

  1. Még nem is hallottam róla. Hogy te miket tudsz! Csuda jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Régebben én sem ismertem, és magamtól nem is jutott volna eszembe :-) De jó ötlet :-)

      Törlés
  2. Nem lesz "túl édes" a mézzel ? Bár nyilván az aránytól függ....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira édes, amennyire a méz, ugyanis ez egy gyümölccsel ízesített méz. De finom....

      Törlés
  3. Nagyon jó találmány. Én is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, próbáld ki, biztos ízlik majd :-)

      Törlés
  4. Egy újabb finomság, nagyon jól néz ki. De én nem ismerem a gyümölccsel ízesített mézet, és a szokásos mézzel 2 dl a 25 dkg eperhez biztos nagyon édes lenne. Persze készíthető levesebb mézzel is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édesnek édes, de hát ez egy méz, nem lekvár. Amennyire édes a méz, annyira lesz édes az ízesítés után is :-)

      Törlés
    2. Hát nem tudom, csak nem lehet méz, ha egyszer gyümölcs is van benne, és a gyümölcs, jelen esetben az eper csak tompítja valamennyire a méz édességét, pláne ha még citrom is kerül bele, ha kevés is. Persze elfogadom azt is, hogy gyümölccsel ízesített méz.

      Törlés
  5. Micsoda csodálatosan kreatív ötlet, nagyon jól hangzik. 🙂

    VálaszTörlés