2016. október 21., péntek

Fügével és sajtmártással egybesült csirkemell



Még a múlt héten készült - a csatni és a pite után - abból a fügéből, amit Édesapámtól kaptunk. 
Teljesen saját elgondolás szerint, és csak egy kis kétszemélyes adag. Finom, érdekes, pikáns íze lett...
 
Hozzávalók: 1 csirkemellhez 8-10 darab friss füge, só, szárnyasokhoz való fűszerkeverék, kevés olaj,
a sajtmártáshoz: 2 evőkanálnyi vaj, 1 evőkanál liszt, 1 dl tej, 10 dkg reszelt sajt, 2 dl tejszín, só, 1-2 csipet reszelt szerecsendió és szárított morzsolt bazsalikom,

Elkészítés:
A húst felszeleteltem, sóztam, fűszereztem, majd kevés olajon elősütöttem. A szeleteket tűzálló tálba fektettem, tetejére a fügeszeletek, majd fóliával lefedve sütőbe tettem, kb. 15-20 percre.
Közben elkészítettem a sajtmártást. Megolvasztottam a vajat, világosra megpirítottam benne a lisztet, felöntöttem forró tejjel, közben habverővel kevergettem. Sóval, reszelt szerecsendióval, morzsolt bazsalikommal fűszereztem. Amikor kissé besűrűsödött, hozzáadtam a reszelt sajtot, jól kiforraltam, majd hozzáöntöttem a tejszínt.
Ezután a sütőből kivett húsra öntöttem a mártás felét, majd visszatettem a sütőbe - már fólia nélkül - annyi időre, hogy a sajtmártás szépen rásüljön a fügékre.
Párolt rizzsel tálaltam, a tányérokon ráöntve a többi sajtszósszal, és egy-két friss fügével.

Sütés előtt



7 megjegyzés:

  1. Én is nagyon kedvelem a gyümölcs hús párosítást. Rendkívül jól néz ki, szívesen meg is kóstolnám.

    VálaszTörlés
  2. Ezek a fügés ételeid süteményeid nagyon tetszenek ! Nagyon finom lehetett ez is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked is tetszenek :-) Sajnos most már nem nagyon érnek...

      Törlés
  3. Mennyi fügés finomságot készítettél! Mind tetszik, de legjobban a husis keltette fel az érdeklődésemet. :-) Én is szeretnék fügefát, hogy legyen saját termés. A tavalyi tavasszal nem hajtott ki. Talán a másodikkal több szerencsénk lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Sajnos nincs már a fügéből, de amikor még volt is, gyorsan kellett megenni, feldolgozni, mert ezek az ősziek nem állnak el sokáig, még hűtőszekrényben sem.
      Kívánom hogy sikerüljön egy bokrot telepítened, aztán gyorsan nő majd :-)

      Törlés
  4. Ez nagyon különlegesen és nagyszerűen hangzik! :-)

    VálaszTörlés