2016. augusztus 25., csütörtök

Napfény, tenger, pálmafák... - nyaralás Makarskában, 2016. augusztus 15-22.

Ismét elmúlt egy nyár, egy nyaralás... Idén is sikerült eljutnunk Horvátországba, a gyönyörű Makarskába, mely a Makarska Riviéra névadó városa. Dalmácia egyik leghangulatosabb tengerpartja húzódik itt, a 1762 m magas Biokovo hegy lábánál.
18 évvel ezelőtt már jártunk egyszer itt, úgyhogy nagyrészt már ismerős volt a város, ami azóta bővült, fejlődött - úgy tűnik sokkal több a nyaraló is -, és az autópályáknak köszönhetően most lényegesen hamarabb lehet odajutni.
A tengerparttól 50 méterre fekvő Villa More-ben laktunk, ahonnan Makarska belvárosát is 10 perc sétával el lehet érni.
Az egy hét alatt végig jó idő volt, sokat strandoltunk, sétáltunk, így élményekkel gazdagon térhettünk haza. Egy nap a közeli Brelában is napfürdőztünk, melynek különleges látványossága a Brelai-szikla. Aztán egy másik napon elzarándokoltunk Dél-Európa legismertebb és leglátogatottabb Mária kegyhelyére, a boszniai Međugorjébe, majd utána felkerestük a csodálatos Mostárt, melynek fő látványossága a Neretva felett átívelő újjáépített híres Öreg-híd.

A több mint ezer felvételből, amit készítettünk, válogattam egy csokorra valót. Ha szeretnétek többet is látni ezekről a szép helyekről, akkor a Délvidék blogomon nyomon követhetitek, ahova részletesen töltöm majd fel a képeket - lesz sok szép más felvétel is -, nemsokára....

Makarskai séták

Az egy hét alatt majdnem minden délután és este sétáltunk, ezekből látható néhány kép, időrendi sorrendben...

Megérkezésünk után nem sokkal már indultunk sétára a tengerpartra

Részlet a tengerparti sétányból

A központi strand rész. Mi kicsit kijjebb, a sziklás parton strandoltunk, ahol nem feküdtek az emberek egymás nyakán.

Háttérben a Biokovo hegy, és a kikötő az óvárossal....

Séta a kikötővel szemben lévő Szent Péter-félszigeten...

A szerelmesek által elhelyezett lakatok

Séta a következő nap...

Egy újabb nap - ismét a Szent Péter-félszigetre sétáltunk át, onnan így fest a város és a hegy...

Nagy volt a meleg és a napsütés

A világítótorony

És egy a rengeteg agávéból

Vissza a kikötő felé...

A lemenő nap mindent aranyszínűre festett...

Naplemente

Egy újabb nap, mikor az óvárostól ellenkező irányban sétáltunk, a sziklás part mentén...

Errefelé sok volt a mókus

Makarskai strandolások

Minden nap ugyanerre a helyre jártunk, már amikor Makarskában strandoltunk. Itt kisebb volt a tömeg, hangulatos, kis sziklás öblöcskékkel...

Ezen a sétányon mentünk ki a sziklás helyünkre

A fenti kép bal oldalán látszó, vízből kiálló kövön többször láttunk megpihenő sirályokat

Ezt mi csak Fóka-sziklának neveztük el....

Feri úszik....

...én pedig a sekély vízben ücsörgők - nagyon szép tiszta, átlátszó volt a víz minden nap

A kis matraccal én lubickolok.....

...és Feri is

A mellettünk lévő sziklákon rákok tanyáztak, és többször megmutatták magukat

Pár méterre mellettünk is nagyon szép volt a part....

...és pár méterrel felettünk volt a sétány, mögötte pedig a Biokovo

És egy kis teknős, de csak kőből...

Vepric felkeresése

A Makarska szomszédságában található Vepricben egy szentély csodálható meg....

...és mögötte a Biokovo hegy

Brelai strandolás

Brela Makarskától 10 km-re észak-nyugatra fekvő nyaralóhely. Érdekessége a Brelai-szikla, melynek  közelében egy szép napot töltöttünk...

A festői tengerpart, a sziklával...

Međugorje meglátogatása

Dél-Európa legismertebb és leglátogatottabb zarándokhelye Bosznia-Hercegovinában, Međugorjében található. A 448 m magas Križevac csúcsára egy rettenetesen nehezen járható út vezet fel - legalábbis nekünk az volt -, ami végig sziklás, csipkés köves. Az úton a keresztút stációi vannak elhelyezve, a hegy tetején pedig egy 12 m magas betonfeszület áll.
A felfelé vezető út kb. 2,4 km hosszú. Nekünk 2,5 órába telt, többször megálltunk, mire fáradtan felértünk a hegy tetejére.

Kilátás a Križevac hegyről Međugorjéra, felfelé menet

Az V. stáció

Itt egy rövid szakaszon "sima" volt az út

A hegy tetején, a nagy kereszt előtt állunk

Kirándulás Mostárban

Kellemes két órát töltöttünk ebben a bájos városban, mely nekünk magyaroknak azért is kedves, mert itt van az Öreg-híd (Stari most), amit Csontváry 1903-ban gyönyörű színekkel megörökített. Később pedig a magyar honvédség segítségével épült újjá a híd, az 1993-as bombázások után.

Indulunk a sétálóutcán...

A kelet mesés kincsei

Már a hídon - alig lehetett menni, csúsznak a kövek, és mindenki fényképezkedett

Lefelé a hídról

Kilátás a hídról...

Alattunk a Neretva

A híd alatt én...

...és Feri

Végezetül egy légi felvétel Makarskáról, melyet egy régi, 18 évvel ezelőtt hozott prospektusból fényképeztem, csak illusztrációként, mert itt jól látszik hogy hol is laktunk egy hétig, és hogy milyen szép a város fekvése.
A pirossal bekeretezett részen volt az apartmanunk. Középen a Szent Péter-félsziget, ahol most, az első nap sétáltunk, annak is inkább csak a jobb felén, ahol magasabb a sziklafal. A félszigettől balra végig strandolásra alkalmas a part - sziklás, illetve kavicsos -, ezen a részen állnak a szállodák és modern épületek, apartmanok. A félszigettől jobbra a kikötő helyezkedik el az óvárossal. A város mögött pedig a hatalmas Biokvo hegy.

1. Katikám, tényleg festői tájakon jártatok! De ki az a 25 éves fiatal nő Feri mellett, nem tudod? Fantasztikusan nézel ki :) Nagy szerencse, hogy ilyen pompás időjárást fogtatok ki, szép, tartalmas nyaralást tudtok magatok mögött.

1. Köszönjük Vicuska! Nagyon kedves vagy, és most elárulom neked a fiatalság titkát: ahogy múlnak az évek, úgy egyre kevésbé szabad közelről fényképezkedni :-)

2. Csodás helyek, csodás fotók! A fotóidat végignézve mégiscsak Horvátország lesz a jövő nyári úti cél. :-) Egyetértek Vicuskával, nagyon jól nézel ki! :-)

1. Köszönöm Gerdi, igyekeztem valahogy kinézni :-) Horvátország mindig jó úti cél, több az esély a jó időre, és persze gyönyörű a tenger és a táj!

3. Csodás képek, Katalin! Csak amúgy melengették szememet-lelkemet! :) Nekünk idén kimarad a tengerpartozás, de jövőre, remélem, szintén lesz részünk benne, s ha Isten is úgy akarja, akkor Montenegro vagy Horvátország lesz a cél. :) Örülök, hogy "csak" nyaralásmiatt nem jelentkeztél, soha ennél kellemesebb elmaradást! :) Puszillak

1. Köszönöm Edith! Örülök, hogy neked is tetszenek a képek :-) Kívánok nektek is a jövőben szép utat arrafelé!

4. Csodás helyen jártatok , de a hegyi túrát csak nem hagytátok ki most sem!:-))

1. Köszönjük Éva! Igen, megvolt a hegyi túra is, hisz útba esett Mostar felé. De iszonyúan nehéz volt!!!

5. És nem kellett ezért a sok szépségért a világ másik felére utazni ! Ez sem elhanyagolható manapság, amikor az ember repülőre se ül szívesen. Ez a "délvidék" is csodás. Szép utatok volt.
    De azt azért nem értem, hogy Medugorje-ban miért nem épült egy normális út ? Életveszélyes (főleg idősebbeknek) ilyen helyen mászkálni. A kálvária szép lehet....

1. Köszi Mari! Medugorjével kapcsolatban nekem is az a véleményem, mint neked, idősek, betegek nem tudnak felmenni, vagy ha igen, nagyon megszenvednek vele, és veszélyes is...

6. Régen írtál a blogodba, ezért biztos voltam abban, hogy megint valami szép táj felé vettétek az irányt, és valóban így volt. Csodálatos helyeken jártatok megint, Horvátország gyönyörű, és a fotók visszaadják annyira jól, hogy öröm volt nézegetni. Én is csak azt tudom írni, hogy nagyon jól nézel ki, és a ruháid is nagyon szépek. Ilyen út során szíved-lelked feltöltötted a sok szépséggel és nagyon szép emlék marad.

1. Köszönöm Lívia, nagyon kedves vagy! Majd nemsokára elkezdem feltölteni a képeket részletesen a Délvidék blogomra, ott még látható lesz sok szép más kép is.

7. A fentiek hozzászólásaival egyetértek. Kívánom, hogy még
    sokáig legyen lehetőségetek ilyen szép helyeken tölteni a nyarakat.
    Köszönjük, hogy mi is ott lehettünk ezeken a szép helyeken -a képek
    segítségével-, melyek gyönyörűek, persze ügyes kezek is kellettek hozzá!

1. Köszönjük! A szép képekhez szép tájak és szép idő is kellett, szerencsére mind megvolt :-)

8. Gyönyörű képeket küldtél. Te is nagyon jól nézel ki. Remélem, hogy hamarosan egy-két ottani ételspecialitással is megismertetsz minket.

1. Köszönöm! Helyi specialitásokat sajnos nem ettünk, mert apartmanban laktunk, és önellátóak voltuk. Elég sok kaját vittünk itthonról, és jobbára azt ettük :-)

9. Gyönyörű helyen jártatok!Valóban nagyon jól nézel ki ,egyre csak
    fiatalodsz!Sok puszi:ÁGI

1. Azért annyira nem fiatalodom, sajnos :-) de nagyon szépen köszönöm Ági! Én is puszillak....

10. Gyönyörű helyen nyaraltatok! Csodálatos képek! Jól nézel ki a képeken, jó egészséget! :)