2016. július 8., péntek

Provence-i fűszerezésű csirkemell, sült cukkinivel és sárgarépával



Finom, pikáns ízű szaftos husi, a fűszerezésnek és sült zöldségeknek köszönhetően, melyek ötletét az interneten találtam - hogy pontosan hol, sajnos már nem tudom, de köszönet az ötletek tulajdonosainak - aztán összeállítottam a saját ízlésünknek megfelelően....

Hozzávalók: 1 kicsontozott csirkemell, házilag összeállított provence-i fűszerkeverék (ehhez a mennyiségű húshoz 1-1 kiskanál majoránna, rozmaring, oregánó, bazsalikom, őrölt bors, fél kiskanál kakukkfű, egyharmad kiskanál őrölt koriander és 2 babérlevél), olíva olaj, 1 nagy hagyma, 1 csapott kiskanál törött paprika, 1 tyúkhúsleves kocka, 1 kisebb cukkini, 2 sárgarépa, só, 2-3 kiskanál dijoni mustár (ízlés szerint több vagy kevesebb), kb. 3 evőkanál tejföl, 1 evőkanál liszt.

Elkészítése:
A húst nagyobb csíkokra vágtam, meglocsoltam egy evőkanál olíva olajjal, megfűszereztem a provence-i keverékkel, átkevertem és fél óráig állni hagytam.
A hagymát apróra vágtam, megdinszteltem, hozzáadtam a húst, és kevergetve fehéredésig sütöttem. Ekkor felöntöttem vízzel, enyhén sóztam, hozzáadtam a húsleves kockát és a törött paprikát, majd fedő alatt puhára pároltam. Mikor majdnem kész lett, hozzákevertem a mustárt.
Közben a sárgarépát és a cukkinit vékony csíkokra vágtam, sóztam, és külön serpenyőben kevés olajon megsütögettem. Nem kell sokáig, főleg a cukkini hamar puhul. De a sárgarépának sem kell sok idő, néhány perc sütés után még pár csepp vizet öntöttem alá, és mire fedő nélkül elfőtte, már kész is lett. Mert az is úgy jó, ha roppanós, ha szinte félig nyers marad.
A húst a lisztes tejfölös keverékkel besűrítettem, és hozzákevertem a sült zöldségeket.
Szarvacska tésztával tálaltam.

A hús fűszerezése

 Pirítása fehéredésig

Elkezd főni

A cukkini és a sárgarépa sütése...

...és a tejföllel behabart húshoz való hozzákeverése



4 megjegyzés:

  1. Provence-i fűszerkeverék, ez igen, csodálatos ízkavalkád, amivel nagyon finom lehet ez az étel, és látványos is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, valóban nagyon finom ízek keveredtek benne :-)

      Törlés
  2. Ez az ebéd-ajánlat kifejezetten tetszik nekem, csirkemell épp van itthon, a hét végén ki fogom próbálni. Igaz kifejezett provanszi keverékem nincs, de van egy nagyon jó sült-csirke fűszer-keverékem, szerintem azzal is jó lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki nyugodtam, mert nagyon finom volt. A fűszerkeveréket én állítottam össze, hazai szárított fűszerekből. Szerintem ízlés szerint bárki összeállíthat keveréket, az otthon lévőkből, ki-ki mit szeret.

      Törlés