2016. július 7., csütörtök

Meggyes túrógombóc


Meghintve porcukorral, meglocsolva tejföllel és szörppel....

Már van egy túrógombóc a blogom, s a mostaninak is ugyanaz az alapreceptje, csak ezt "gazdagítottam" meggyel és öntettel, amitől még finomabb lett....

...és az egyik gombóc kettévágva

Hozzávalók: 25 dkg túró, 2 egész tojás, 0,5 dl búzadara, 0,5 dl rétesliszt, 2-3 evőkanál cukor, 14-15 nagy szemű meggy,
a morzsához: zsemlemorzsa, olaj vagy vaj, cukor, fahéj,
a tetejére: tejföl, porcukor és valamilyen savanykás piros színű szörp.

Elkészítése:
A túrót a cukorral, a tojásokkal, a búzadarával és a rétesliszttel összekeverjük, legalább 1 órát pihentetjük. Ezután gombócokat formálunk belőle, mindegyik közepébe teszünk egy szem kimagozott meggyet. Nekem általában 13-14 db szokott lenni.
Forrásban lévő bő vízbe tegyünk kevés sót, kis olajat és főzzük ki benne a gombócokat. Ha feljöttek a víz tetejére még főzzük egy-két percig, majd szűrjük le, forgassuk bele a olajon megpirított zsemlemorzsába, amihez szintén adhatunk egy kevés cukrot és fahéjat.
Tejföllel, porcukorral tálaljuk, meglocsolva kevés szörppel.

Még csak a morzsába hempergetve, tejföl nélkül



5 megjegyzés:

  1. Ezt is szeretjük, és én is szoktam tenni bele - ha nyáron készítem - friss gyümölcsöt. Nagyon finom, guszta a gombócod.

    VálaszTörlés
  2. WOW! Nekem új ez az ötlet, de megvettem!! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Különösen jól jött volna ez ma - nem voltunk itthon, nem főztem...:)

    VálaszTörlés
  4. Szuper ötlet a meggyel készíteni a túrógombócot! Guszta! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi mindenkinek! Örülök, hogy nektek is ízlene ez a változat :-)

    VálaszTörlés