2021. július 12., hétfő

Meggyleves pudingporral - és nyaralás Mözsön

A hűs leves a citromfű bokor tövében....

Van már a blogomon kétféle meggyleves, az egyik vörösboros, a másik tejszínes. Ezt most tejjel csináltam, és kevés pudingporral sűrítettem, krémesítettem. Nagyon finom, hűsítő volt, ami Mözsön készült, és ott is ettük meg a 37 fokos kánikulában. Az elmúlt 10 nap közül az egyikén - amit Apukámnál töltöttem, töltöttünk - ez volt a levesünk.

A leves képei után néhány fotó látható Apukám szép kertjéről és a kaktuszairól - a gyönyörűen virágzó kaktuszairól már megtekinthető egy hosszú sorozat a Mözsi séta blogomon, amit ő fényképezett az elmúlt két hónapban, mert a legtöbb akkor virágzik. De megnézhettek pár szép bakancsos felvételt a Mecsek legmagasabb csúcsán, a 682 m magas Zengőn tett túránkról, és a Mözs határában lévő Fekete-víznél tett gyalogos kirándulásunkat is, mely a Holt-Duna egyik ága. Kevéske konyhai tevékenységünkről már itt látható a meggyleves, de lesz majd egy-két további bejegyzés is.
Mivel tombolt a kánikula, ezért kevesebbet ettünk, viszont sokat lustálkodtunk és behúzódtunk a hűs házba és a fák árnyékába. Végig nagyon jó, úgy is mondhatnám túl jó időnk volt, csak 9-én, pénteken este volt egy hatalmas széllel járó zivatar, tépte a fákat, növényeket, de jég szerencsére nem jött, csak a hőmérséklet ment 5-6 fokot. Aztán másnap ismét melegebb lett.

Végig nagyon jól éreztük magunkat, a napok gyorsan haladtak....

Hozzávalók a meggyleveshez: 30 dkg meggy, 5-6 szem szegfűszeg, 2 darabka fahéj, 7,5 dl víz, 3 evőkanál cukor (vagy ki milyen édesre szereti), 3 kiskanál vaníliás pudingpor, 2,5 dl tej, ízlés szerint citromlé.

Elkészítése:
A meggyet kimagoztam. A vízben a cukorral és fűszerekkel pár perc alatt megfőztem. Nem szeretem ha teljesen plötty puhára főlnek a szemek, így gyorsan elkészült.
A kimért tejből elvettem egy keveset, ebben elkevertem a pudingport, aztán ezt a keveréket és a többi tejet hozzáöntöttem a megfőtt meggyhez. Pár perc alatt összefőztem az egészet, ízesítettem kevés citromlével, és el is készült.
Mikor langyosra hűlt hűtőbe tettem, és mikor jól lehűlt, jóízűen elfogyasztottuk.

Készültek még ilyen cukorban eltett rumos meggybefőttek is, ami nem fért az üvegekbe, abból készült ez a finom leves.

Néhány a nyaralásunk képeiből- kirándulás a 682 m magas Zengőre

Szerencsére nagyrészt a fák hűs árnyékában vezetett az út

Egy szép nagy esőbeálló

A 22 m magas kilátó....

...és a belseje

Kilátás fentről...

A kilátó tetején állunk....

Már visszafelé, a fauna és a flóra....

Apukám kertje

Az üvegháza vele...

...és velem

És a csodálatosan virágzó kaktuszokból néhány...

Mini sziklakert...

Vinca

Virágzó gránátalmafa....

...és egy virágja közelebbről

Egy aranyos kis gyík a cukorsüvegfenyőn

A Fekete-víz

A Fekete-vízhez való út során több szép madarat is láttunk

Egy nádassal szegélyezett csatorna előtt vagyok

Sajnos kirepült a képből

A Fekete-víz...

....Ferivel

Már hazafelé....

1. Gyönyörűek a képek. Köszönöm, hogy megosztottad. A meggylevest mi is szeretjük. Én csak egyszerűen tejföllel/tejszínnel szoktam behabarni. Mikor mi van itthon.

1. Köszönöm Ani! A nyárra szépen kivirágzott a kert, Apukám sokat dolgozik is benne. A meggyleves finom volt, nekünk ez a liszt nélküli, pudingporos változat ízlett a legjobban. Tejszínnel biztos még jobb lett volna, de az nem volt otthon. 😊

2. Én már váltogatva főztem a meggylevest és a paradicsomlevest. Most megint meggylevesünk van. Jó hidegen esszük tejszínhabbal. Nagyon jól néz ki a te meggylevesed is. Apukád kertjének virágai és a csodás virágzó kaktuszok nagyon szépek. Jó kirándulást szerveztetek megint a Zengön és a Duna holtágában.

1. Köszönöm Lívia, Apukám nevében is! A kirándulások nagyon jók voltak, csak ne lett volna ilyen kánikula. A két hétvégén voltunk, először a Zengőn, a másodikon a Holtágnál.
      Mindkét leves finom nyári, a meggy is és a paradicsom is. Örülök, hogy Ti is szeretitek mindkettőt 😊.

3. Nagyon kívánatos a levesed ilyen hőségben milyen finom lehetett! Nagyon kellemes nyaralásotok lehetett ilyen szép környezetben.Édesapád jól bírja magát semmit nem változott mióta először láttam fotón további jó egészséget kívánok neki üdvözlöm!

1. Köszönöm Éva, nagyon jólesett a hűs leves a kánikulában.
      Apukám is köszöni szépen a jókívánságaidat, ő is jó egészséget és szép nyarat kíván neked!

4. Ezúttal is élvezettel néztem végig a fotóidat!
    Tényleg nagyon meleg volt az elmúlt héten, olyankor a savanykás gyümölcslevesnél nincs is jobb... Én évek óta csak pudinggal főzöm, mert úgy mindenki szereti. Mindenféle gyümölcsből.
    Szépek a kirándulós fotók is. Mi vasárnap terveztünk a Zengőre felmenni, aztán csak Pécsvárad valósult meg belőle. De visszamegyünk még oda, ebben biztos vagyok. Apukád kertje és kaktuszai gyönyörűek! Kívánom, hogy még sokáig kertészkedjen erőben, egészségben!

1. Köszönjük szépen Melinda, Apukám nevében is!
      Akkor elég közel voltunk egymáshoz 😊. Mi múlt pénteken, 3-án voltunk fent a Zengőn, akkor még nem volt olyan nagy kánikula. Érdekes lett volna fent a kilátóban találkozni 😄.
      Pécsváradon gondolom a várban voltatok, mi is jártunk már ott, kellemes kisváros.
      További szép nyarat nektek!

2. Mi vasárnap voltunk ott, hazafele tartva ejtettük útba. Útközben láttam a Mözsöt jelző táblát, erről eszembe jutottál. Igen, a várban voltunk, tetszett, érdemes volt útba ejteni. Kellemes nyarat kívánok Nektek is!

3. Köszi szépen Melinda! Örülök, hogy eszedbe jutottam az úton 😊. Ha ezt tudjuk, bejöhettetek volna egy kicsit hozzánk 😊.

5. Finom lett a túrós. Apukád viregoskertje igazi terápia, föleg a virágzó kaktuszok. Jóegészseget kivánok Édesapádnsk.

1. Köszönjük szépen Saci, Apukám nevében is! Nektek is jó egészséget kívánunk!
      Ezek szerint megsütötted a túróst? Nekünk is nagyon ízlett.

6. Csodálatos Apukád kertje, a lenyűgözőek a kaktuszok, és persze a többi virág és bokor is..... a nyugalom szigetének gondolom. Örülök hogy Apukádról is tettél fel képet... jó egészséget és még sok-sok kertészkedéssel eltöltött esztendőt kívánok neki. Mindig örömmel nézem végig a kirándulásaitokról feltett fotókat, most is gyönyörű helyeken jártatok.

1. Köszönjük kedves Éva, mindannyiunk nevében! Idén is nagyon szépen virágoztak a kaktuszok, és a kerti szépen kizöldült. Apukám sokat dolgozik vele.
      A kirándulásaink is jól sikerültek, de ha nem lett volna ilyen hőség, még más helyekre is mehettünk volna, de inkább maradtunk a hűs lakásban és a kertben 😊. Így is gyorsan szaladt az idő...

7. Csodálatos képek! :) Öröm nézni a fotóitokat. :)