2015. április 20., hétfő

Zabpelyhes-áfonyás keksz





Múlt hét végén nagyon jót kirándultunk a Pilisben, a legmagasabb csúcsán, a 756 m magas Pilis-tetőn jártunk. Bár a Dunántúl második legmagasabb pontja, mégis könnyű felmenni a tetejére. Már többször jártunk itt, de most egy új kilátó épült rajta, ezért látogattunk ismét ide.
Bár idefenn még nem zöldült annyira a természet, mint alacsonyabb tájakon, de már sok szép tavaszi virág nyílt ezen a szép napsütéses tavaszi napon.

Ezt a zabpelyhes kekszet vittük elemózsiának, és ha már ilyen szép környezetben ettünk belőle, le is fényképeztem a természet lágy ölén  .

Hozzávalók: 10 dkg nagyszemű zabpehely, 10 dkg liszt, 12 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1 tojás, 5 dkg csokoládé, aminek fele lehet fehér, 1 mokkáskanál szódabikarbóna, 10 dkg aszalt áfonya, 1-1 mokkáskanál gyömbérpor és őrölt ánizs.

Elkészítése:
A margarint a cukorral és a tojással kikevertem. A csokit feldaraboltam, a zabpehely 3/4 részét ledaráltam, a maradékot egyben hagytam és a többi hozzávalóval együtt a tojásos részbe forgattam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe kanállal halmokat raktam. (Fontos, hogy hagyjuk közöttük helyet, mert terülni fognak.) Előmelegített sütőben kb.15 percig sütöttem. 
Fémdobozban tartva sokáig tárolható, ha addig el nem fogy.

Néhány kép a Pilis-tetőről, abból a közel 90-ből, melyek a Pilisjárók blogomon tekinthetőek meg. Íme egy kis ízelítő:

Útközben, felfelé a Pilis-tetőre

Tavaszi héricsek

A sziklás úton

A Boldog Özséb-kilátó

Kilátás a kilátóból, balra Pilisszentkereszt, jobbra Pilisszántó látszik

A kedvenc fámmal - innen is nagyon szép a kilátás, Pilisszentkereszt felé....

....és tőle jobbra, Pilisszántó látképe

Már lefelé, pihenő a László-kúpján

És végül egy kis tavaszi csendélet...



14 megjegyzés:

  1. Katalin, mintha egy kicsit megvékonyodtál volna, de jól nézel ki! És örülök, hogy már teljesen rendbejöttél, hogy túrázást is be mersz vállalni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marcsi! Igen, jól látod, szerencsére fogytam :-) Nagyjából rendbe jöttem, de már december óta járunk kirándulni, csak ez volt a legmagasabb, ahol fent voltunk :-)

      Törlés
  2. De szép képek és egy csodás keksz! Nekem is van hasonló receptem, nagyon szeretik a lányaim... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Jók ezek a kekszek, lehet rágcsálni, ha megéhezik az ember :-)

      Törlés
  3. De jó, hogy már kirándulsz! Minden rendben? A keksszel biztosan:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Szerencsére elég jól vagyok már. A zsibbadás még benn van a lábamban, de állítólag évekig is megmaradhat. De ettől függetlenül nagyon jól tudok hegyet mászni, elég sokat járunk kirándulni. És ha ilyen is marad nem nagy gond, mert megszoktam már :-)

      Törlés
  4. Nagyon klassz helyen járjatok, szépek a fotók. A recept is nagyon tetszik, finom fűszerekkel spékelted meg a kekszet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, igyekszünk mindig valami szép helyet kiválasztani, bár egyre kevesebb, ahol még nem jártunk :-)

      Törlés
  5. Katalin nagyon jó lehetett ez a kirándulás. Én is imádom a természetet, itt lakunk Budán a II. kerületben, de még mélyen az erdőbe sem merek bemenni a mai közbiztonság miatt. Nem olyan régen volt, hogy a kerületünkben hajléktalanok elkaptak egy fiatal lányt aki az egyik erdei úton futott, és megerőszakolták. Tele vannak a budai hegyek a lakott részekhez közel hajléktalanokkal.
    Finom lehet a kekszed, hasonlót én is szoktam készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Lívia! Nagyon szomorú dolog, amit írsz, ezek szerint nem szabad egyedül kimenni, és elhagyott helyekre sem tanácsos. Mi sokat kirándulunk, szinte mindig találkozunk turistákkal, reméljük ezután sem lesz semmi baj.

      Törlés
  6. Próbáld ki egyszer + magokkal. Nálam len-szezám-napraforgó nélkül a zaboska el se képzelhető!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mari, finom lehet a magokkal és egészséges is. Egyszer majd kipróbálom...

      Törlés
  7. Olyan szépek a fotóid, a sütisek is! Nem jártunk még ott, de kedvet kaptam rá! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Menjetek egyszer el, nem nehéz feljutni :-) És ha már minden zöldebb, a táj is szebb :-)

      Törlés