2012. november 19., hétfő

Toledói tokány


A tokány orsótésztával....

....és párolt rizzsel

Hozzávalók: 50 dkg marhafelsál, 40 dkg gomba, 2 hagyma, só, bors, 1 dl vörösbor, néhány paprikaszelet, 1-2 evőkanál mustár, 1 kiskanál törött paprika, 2 evőkanát paradicsompüré (vagy e utóbbi háromból ízlés szerint), húsleves lé vagy víz, olaj, a végén 1-2 kanál liszt vagy kukoricakeményítő a besűrítéshez.

Elkészítése:
A hagymát apróra vágta, üvegesre megpároltam, hozzáadtam a csíkokra vágott húst, és "fehéredésig" pirítottam. Sóztam, borsoztam, felengedtem a húsleveslével, hozzákevertem a mustárt, a törött paprikát, a paprikaszeleteket, és fedő alatt pároltam kb. fél óráig.
Ekkor hozzáadtam a paradicsompürét és a bort, majd többszöri kevergetés mellett szinte készre főztem. Az elfőtt vizet közben újra pótoltam.
A gombát szeletekre vágtam, és külön edényben, kevés olajon megpároltam. Ezt is sóztam és borsoztam, majd a kész tokányhoz kevertem, és az egészet összerottyantottam.
Kevés híg rántást készítettem és a kívánt sűrűségűre besűrítettem vele a tokányt. Rizzsel és orsótésztával tálaltam, de krumplikrokettel is nagyon finom...

A főzés megkezdése

Már nemsokára elkészül



2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomságos lehet, guszta a tésztakörettel és a rizzsel is! :)

    VálaszTörlés
  2. De fincsi lehet, elsőként a gombákat szemelgetném ki belőle:-) Azért a husit sem hagynám ott:-)

    VálaszTörlés