2024. május 6., hétfő

Akác- és bodzavirágos minipalacsinta


A kisült palacsinták....




...az egyik kettétörve

 
Kezd nyílni a bodza, és az akác is ontja illatos virágait, amiket a hétvégén mentünk szedni, a Majdánpolára, ami egy füves-sziklás sztyeppe, Pomáz felett. Sokszor kirándultunk már itt, a Pilisjárók blogomon is több bejegyzés van már róla. Szedtünk szörpnek is, és ezeket a helyes kis minipalacsintákat is ízesítettem  a virágokkal.

Hozzávalók a tésztához: 2 tojás, kb. 2,5 dl tej, 2 dkg liszt, csipet só, 2-3 evőkanál cukor, 2 mokkáskanál sütőpor, és 1-1 jó maréknyi akác- és bodzavirág,
a sütéshez: kevés olaj vagy zsír,a tálaláskor: porcukor, vagy/és lekvár.

Elkészítése:
A tojásokat elkevertem a tejjel, a cukorral és a csipet sóval. Beleszórtam a sütőporral elkevert lisztet, és simára kevertem. Kb. nokedli sűrűségű tésztát kell kapni, de ha több a virág, mint most nekem, akkor lehet még hígítani, mert a virágok eléggé besűrítették a tésztát.
Hozzáadtam az ollóval levágott kis bodza szirmokat, és az akácvirágokat. Elkevertem, és 10 percet pihentetés után és már elkezdtem sütni.
A teflon palacsintasütőbe kevés olajat öntöttem, kb. annyit, vagy kicsivel többet, mint egy hagyományos palacsinta sütéséhez. A tésztából kis kupacokat öntöttem a serpenyőbe, kicsit eligazgattam, aztán mikor megsült az alja megfordítottam, és a másik oldalukat is szép aranybarnára sütöttem.


A palacsintatészta a bodzavirágokkal....

....és az akácvirágok is bele kerültek



És ahol a virágokat szedtük....
 
Háttérben a Csikóvár-hegyek

Egy szépen nyíló bodza

Akácvirágok

Árpád vezér szobra

Kilátóterasz kilátással
Pomázra, a szobor közelében - én is ott állok, csak kicsi vagyok 😊




9 megjegyzés:

  1. Ha jól értem keverted az akácot és a bodzát. Én külön szoktam. Vagy, vagy, de így is biztos finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, igen, a kétféle virágot egy tésztába kevertem. Finom vacsora volt!

      Törlés
  2. Nagyon guszta a palacsintád és azok a szép eprek ! Szép helyen szedtétek a palacsinta hozzávalóit !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, szeretjük ezt a helyet, már gyerekkorom óta, Pomázon laktak a nagyszüleim, sokat jártam itt, már kiskorom óta.
      Finom lett a palacsinta és az eper is nagyon jó volt hozzá!

      Törlés
  3. Kipróbáltam régebben már én is ezeket - csak mivel elég nehéz "tiszta helyről" virágot szerezni - egy ideje nem sütöttem. Pedig finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, szerencsére vannak még "tiszta helyek", ahol lehet virágokat szedni, ősszel terméseket, ahol nem járnak autók, csak a méhek, bogarak, lepkék....

      Törlés
  4. Nagyon guszta és finom palacsintát sütöttél. Külön-külön már kevertem a virágokat a tésztába, de együtt még nem. Egy igazi ízkavalkád lehetett, és eltudom képzelni hogy nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom, illatos palacsinta volt.

      Törlés
  5. Micsoda desszert különlegesség. Ízletes és illatos, biztosan nagyon tudnám szeretni.

    VálaszTörlés