2015. augusztus 8., szombat

Nektarinos-szedres pite




Régi álmom volt egy ilyen kerámia piteforma. Most sütöttem benne másodszor, mivel elsőre kicsit több lett a tészta, mint amennyit a forma elbírt, és sütés közben "kidagadt" belőle, vagyis kifolyt a szélén. Finom lett, a kifolyt részek is finom ropogósak lettek, csak nem nagyon fotogének, ezért még egyszer megpróbáltam, kisebb mennyiséggel.

Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű formához: 2 tojás, 10 dkg liszt, 10 dkg margarin, 10 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 3 mokkáskanál sütőpor, 2 nektarin, néhány szem szeder.

Elkészítése:
A margarint és a cukrokat kikevertem a tojássárgájákkal, hozzákevertem a sütőporral elkevert lisztet, végül a felvert tojásfehérjék habját.
A kerámia formát kikentem margarinnal, beleöntöttem a tésztát és rátettem a tetejére a gyümölcsöket. Nem nyomkodtam bele, épp hogy csak a tetejére tettem, mert sütés közben úgyis "eltűnnek" benne, ahogy dagad a tésztában
Előmelegített sütőben először közepes, majd kis lángon készre sütöttem.

Sütés előtt



13 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és praktikus benne tálalni, sok finomságot készíts benne, mindenki örömére :)

    VálaszTörlés
  2. Az egész pitéből a szedret irigylem - pláne, ha magad szedted. Az én szedresem kiszáradt, idén biztos nem lesz lekvárom. A nemesített fajta talán kapható a piacon, de annak az aromája meg se közelíti a vadszederét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szedret sajnos nem én szedtem, hanem a piacról való. De így is finom volt :-)

      Törlés
  3. Ez nagyon guszta, szép süti, és gondolom, hogy finom is.
    Hol kapható ilyen porcelánszerű kerámia forma, mert én is szeretnék már régóta. Van nekem is ilyen alacsony csak teflonos bevonattal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! A formát a Lidl- ben vettem, bár nem szoktam oda járni, de most láttam egy szórólapban. Akció volt, most azt hiszem már nincs :-(

      Törlés
    2. Köszönöm Katalin, de én a II. kerületben Budán lakom és itt nálunk nincs Lidl csak Vasedény a Margit híd budai hídfőjénél, mert annak a vonalában lakunk fönt a Rózsadombon, de náluk nincs kerámia. Ha jól tudom mellettünk a III. kerületben van, de nincs közel hozzánk. Úgy tudom, hogy Te is budapesti vagy, akkor merre van, ahol Te vetted?

      Törlés
    3. Mi Óbudán lakunk, a Flórián tér és az 1-es villamos végállomása között. Ezt a kerámiát a Huszti út 20. szám alatti Lidlben vettem. Bevallom most voltam ott először :-) csak ezért a formáért mentem. Hogy van-e még nekik belőle, azt sajnos nem tudom.

      Törlés
    4. Köszönöm, a férjem nővére is Óbudán lakik a Bogdányi út környékén, ha majd megy vagy megyünk hozzájuk, akkor benézünk az üzletbe, hátha kapható többször is.

      Törlés
    5. Sok sikert kívánok a vásárláshoz! Innen akkor nincs olyan messze....

      Törlés
  4. Csodaszép lett a pitéd. :) Milyen finom lehet a szederrel,meg a nektarinnal...... hmmm, nagyokat nyelek. Nagyon tetszik a piteformád, a színe is meg a mintája is. Süss benne sok finomságot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A forma nekem is nagyon tetszik, szép vidám színe és mintája van :-)

      Törlés
  5. Nagyon szép a piteformád, meg a benne készült süti is!

    VálaszTörlés