2024. szeptember 30., hétfő

Csokis-fűszeres fügelekvár




A lekvár vajas kenyéren....


Aranyosfodorkánál láttam meg, hogy kakaós fügelekvárt főzött. Érdekesnek találtam így, izgalmas ízekkel elkészítve.
Apukámnál a kertben leszedtük az ősz utolsó, szép érett, édes fügéit, amiből sokat megettünk, de egy keveset megspóroltam, hogy ki tudjam próbálni ezt az újdonságot. Csupán annyi lett belőle, ami a képeken látszik, sajnos....
Köszi szépen a receptet, nagyon finom, különleges lekvár lett belőle!

Hozzávalók nálam: 50 dkg érett füge, 4-5 dkg cukor a karamellizáláshoz, 3-4 kiskanál citrom, kb 1 mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék (de lehet csak őrölt fahéj, szegfűszeg, ánizs vagy kardamom...), 1 kiskanál cukrozatlan kakaópor, 2-3 kocka csokoládé, és még 8 dkg cukor + ízlés szerint, ha megkívánja a szájunk íze, 
a tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
A cukrot karamellizáltam, majd hozzáadtam egy kevés vizet, amitől felolvadtak a cukor összeállt kis darabkái. Ezután hozzáadtam a félbe-negyedbe vágott fügéket, és addig főztem, amíg annyira puha nem lett, hogy krumplinyomóval pépesíteni nem tudtam.
Ekkor adtam hozzá a citromlét, a fűszereket, a kakaót, a csokoládét, és a többi cukrot. Mindet kóstolás után, ízlés szerint.
Így együtt sűrűre főztem, majd csatos üvegbe töltöttem, és tetejére késhegynyi szalicilt tettem. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.


A hatalmas bokor, amin a fügék értek....

..és az egyik füge közelebbről

Már készül a lekvár: először a cukor karamellizálása....

...és rajta a kettévágott szép érett fügék

A fügék főzése és pépesítése

Már benne fűszerek, a kakaó és a csoki



2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett, az biztos, hogy én a jövőben csak ilyen "csokisat" fogok eltenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi hogy feltetted, finom lett 😋. Örülök hogy elkészítettem, különleges, új íz!

      Törlés