2019. június 30., vasárnap

Cseresznyés lepény




Neánál láttam meg a napokban ennek a finom cseresznyés lepénynek a receptjét, amit gyorsan én is elkészítettem a hétvégére. Neki szebb szeletei lettek - talán túl hamar szeleteltem fel -, de az enyém is nagyon finom lett. Kicsit kisebb tepsiben sütöttem, a tojáson kívül minden hozzávalót arányosan lecsökkentve.
Köszönöm szépen Nea ezt a remek receptet!

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 20 dkg porcukor, 2 tojássárgája, 15 dkg vaj vagy margarin, 2 dl tejföl, csipet só,
a töltelékhez: 1-1,5 kg cseresznye, kristálycukor, őrölt fahéj, a töltelék alá: darált dió vagy zsemlemorzsa,
a teteje megkenéséhez: 1 tojássárgája.

Elkészítése:
A tojássárgákat kikevertem a porcukorral és a puha margarinnal, hozzáadtam a lisztet, és sima tésztává dolgoztam a tejföllel. Fél órára hűtőszekrénybe tettem, közben elkészítettem a tölteléket.
A cseresznyét kimagoztam, majd a tésztát megfeleztem és tepsi méretűre kisodortam (22x22 cm-es)
Az egyik tésztalapot a tepsi aljába fektetem, meghintettem darált dióval, szorosan kirakosgattam a kevés lisztben megforgatott cseresznyével, és ízlés szerint megszórtam kristálycukorral és fahéjjal.
Befedtem a tészta másik felével, és megkentem a felvert tojássárgájával. Villával megszurkodtam, és 180°C-os sütőben kb. 40-45 perc alatt készre sütöttem.
Kihűlve kockákra vágtam, és porcukorral megszórva tálaltam.




8 megjegyzés:

  1. Hmmm, azok a feketére érett cseresznyeszemek... Igen finom süti sülhetett ki belőlük! Nagyon jól néz ki a süti! Idén nem sütöttem cseresznyével. Terveztem, de mikor elkezdtem kimagozni a gyümölcsöt, meggondoltam magam a lakói miatt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Ezekben a cseresznyékben szerencsére nem voltak lakók :-)

      Törlés
  2. Nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlett nektek is. Én a lakók ellen 1-2 órányi hideg vízbe áztatással szoktam védekezni, de most az enyém is mentes volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nea, még egyszer köszi a receptet, nagyon finom volt!
      Igen, a kukackák nem szeretik a vizet :-)

      Törlés
  3. Hm, milyen csodás sütit sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehetett ez a süti a fekete cseresznyékkel, és jól is néz ki. Befaltam volna én is vagy kettőt belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, szívesen megkínáltalak volna :-)

      Törlés