2016. május 23., hétfő

Csirkemell és hagyma párizsiasan, rántott gombával és fűszeres krumplival


Minden együtt a tálon

A bundázott hagymák közelebbről

Aki még nem kóstolt rántott hagymát, most tegye meg, érdemes. Főleg így, párizsiasan nagyon finom. De a hús is talán még finomabb így elkészítve, mint hagyományos panírozással.
Friss salátával, bazsalikomlevéllel, tartásmártással, kukoricás rizzsel és fűszeres sült krumplival tálaltam a húsokat és a zöldségféléket.

Elöl a húsok, mögötte a hagyma

Hozzávalók a párizsi szeletekhez és a párizsiasan bundázott hagymához: kiklopfolt csirkemell szeletek, nagyméretű hagymák, só, bors, liszt, tojás, tej,
a rántott gombához: csiperke gomba, só, liszt, tojás, zsemlemorzsa,
a fűszeres sült krumplihoz: krumpli, só, sült krumpli fűszerkeverék, kukoricaliszt,
a párolt rizshez: rizs, kukorica, olaj, só,
a salátához: vegyes salátakeverék, olívaolaj, citromlé, porcukor, esetleg valamilyen saláta dresszing, 
a tartármártáshoz: majonéz, tejföl, só, bors, mustár, kevés porcukor, pár csepp citromlé,
tálaláskor: friss bazsalikom levelek.

Elkészítése:
A hagymát hosszában felszeleteltem, kb. fél cm vastagságúra. A kiklopfolt húsokkal együtt besóztam, kicsit állni hagytam. A tojásból, lisztből, kevés tejjel, sóval és borssal sűrű palacsintatésztát kevertem ki. A szeleteket először lisztbe forgattam, majd az elkészített palacsintatésztába, s azonnal forró olajban kisütöttem.

A gombát megtisztítottam, a nagyobbakat két vagy három felé vágtam, sóztam. Kicsit hagytam állni, majd lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgattam, és bő olajban kisütöttem.

A krumplit meghámoztam, cikkekbe vágtam, és sós vízben félpuhára főztem. A főzővizet leszűrtem róla, és még így nedvesen beleforgattam a kukoricaliszt és a fűszer keverékébe. Ezt is bő olajban kisütöttem.

A párolt rizst a szokott módon elkészítettem, a végén konzerv kukoricából kevertem hozzá.

A salátát és a tartármártást ízlés szerint összeállítottam a hozzávalókból.

Tálaláskor bőségesen adtam hozzá friss bazsalikomlevelek, nagyon finom ízt adott az ebédnek.

A párizsi szeletek közelebbről

Elöl a rántott gomba, mögötte a fűszeres krumpli



5 megjegyzés:

  1. Micsoda bőségtál! Nálunk teljesen mindegy, hogyan van panírozva, csak rántott hús legyen! :-) És gomba is, de a hagyma nem felelt meg az ízlésünknek. Az így sütött krumpli viszont felkeltette az érdeklődésemet, ezt biztosan elkészítem!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom összeállítás, minden részletében. Gyakran készítek párizsi szeletet, bár a férjemnek a rántott hús rántott hússal a kedvence, meg a sült krumpli.

    VálaszTörlés
  3. Gerdi, Lívia, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta ! Kínzás amit csinálsz még közelebbről is nézzem?:-)) Rántott hagymát nagyon szeretem, csirkemell inkább a gyerekek kedvence azért lecsúszna most egy kis darabka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ezek nekem is jöhetnének mindig :-)

      Törlés