2015. március 14., szombat

Kokárda - linzerből


Kellemes, szép ünnepet kívánok!


Már hagyománnyá vált nálam, hogy évek óta március 15-re valami aktuális sütit süssek. Idén kokárdákra gondoltam, a rég bevált linzer tésztámból....

Hozzávalók: 20 dkg liszt, fél tasak sütőpor, ízléstől függően 10-12 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 tojás, 1 citrom héja és fél leve, 12 dkg vaj vagy margarin, a fehér tésztába egy maroknyi kókuszreszelék, piros és zöld ételfesték, mandula aroma.

Elkészítése:
A lisztet összekevertem a sütőporral, hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot, a citromlét és reszelt héját, a tojást, és a vajat. Átgyúrtam, három részre osztottam, egyik maradt tésztaszínű, ebbe került a kókuszreszelék, a másik kettőhöz az ételfestéket adtam, és a zöldhöz még mandulaaromát is. Vékonyra kinyújtottam, kiszaggattam, a piros és a fehér karikák belsejét is kiszaggattam, így a karikák pont egymásba illettek. A kokárda két egyenes szalagrészét is kialakítottam.





10 megjegyzés:

  1. Micsoda ötlet! Gyönyörű lett! :) Szép ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon jó ötlet, és ügyes vagy. Mikor most megláttam rögtön azt kérdeztem magamban, hogy ez süti? - jaj de jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Lívia! Idén ez jutott az eszembe, bár nem lettek olyan szépek, mint ahogy előtte elképzelem :-)

      Törlés
  3. Nagyon jók lettek. Milyen festéket használsz? Az enyém nem lett ilyen szép piros.
    http://korsocska.blogspot.hu/2015/03/piros-feher-zold-sutemeny-marcius-15-re.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon szép lett a tiéd is. Én egy eperpiros folyékony festéket használtam, kicsit régebbi már, mostanában nem is láttam ilyet. Kis üvegben van, jó erős színű, de már nincs is sok belőle. Lehet hogy egy kicsit többet sikerült beletennem a kelleténél, azért lettek ilyen színűek :-)

      Törlés
  4. Nagyon jópofák lettek! Minden évben megcsodálom őket a blogokon, de elkészíteni még nem jutottam el. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Pedig amilyen ügyes vagy, biztosan nagyok szépeket tudnál készíteni :-)

      Törlés
  5. Katalin, nagyon mutatósak lettek a "kokárdáid", olyanok, mint a valódiak! Ügyes vagy és kreatív!

    VálaszTörlés