2012. június 27., szerda

Pünkösdkor Erdélyben jártunk - 2012. május 24. és június 1. között

Idén pünkösdkor is sikerült eljutnunk Erdélybe, és ismét szép napokat tölthettünk Zetelakán, majd Torockón. Most Édesapám is velünk tartott, így hármasban zarándokoltunk el Csíksomlyóra, és tettünk szép kirándulásokat többek között a Gyilkos-tó környékén, majd pünkösd vasárnapján immár ötödik alkalommal vártuk a magyar mozdony vontatta zarándokvonatokat Gyimesbükkön. A Madarasi-Hargita újbóli "meghódítása" sajnos most elmaradt az esős időjárás miatt, helyette Segesvár környékét barangoltuk be. A Torockóra való átutazáskor útba ejtettük a kőrispataki Szalmakalap Múzeumot is, melyet kár lett volna kihagyni. Torockón kellemes sétákat tettünk a faluban és megnéztük a múzeum szép gyűjteményét, alászálltunk a Tordai sóbányába, majd ezután már szép napsütésben másztuk meg a Székelykő egy részét, úti célunk ismét a Kőlyuk volt, ahol tovább építettük "Nagy-Magyarországot". Felkapaszkodtunk Torockószentgyörgy még romjaiban is impozáns lovagvárába, majd ellátogattunk Nagyenyedre is. Hazafelé jövet pedig megálltunk Kalotaszeg egyik legszebb templománál, a körösfőinél. Látnivaló lett volna még bőven, de sajnos már haza kellett jönnünk.....

Néhány kép ízelítőül az út során készített több mint ezer felvételünk közül, melyekből nyolc sorozatot töltöttem fel a "Kárpátutak: Erdély" című blogomra.

Aki szívesen megnézné még a további képeket is, az az alábbi linkekre kattintva megteheti:

Kirándulás a Gyilkos -tónál és a Békás-szorosban - 2012. május 25.
A csíksomlyói búcsú - 2012. május 26.
Pünkösd Gyimesbükkön - 2012. május 27.
Barangolás Segesváron és környékén - 2012. május 28.
Kőrispatak és Körösfő nevezetességei - 2012. május29. és június 1.
Látogatás a Tordai sóbányában - 2012. május 30.
Kirándulás a Torockószentgyörgyi lovagvárba és Nagyenyedre - 2012.  május. 30.
Torockói séták és a Székelykő megmászása - 2012. május 29. - június 1.

A Gyilkos-tó

A Békás-szoros

A Békás-patak a szorosban

Pünkösd Csíksomlyón, a kegytemplom

A pünkösdi mise a Kis- és Nagy-Somlyó közti nyeregben

Gyimesbükk, a Gyimesi-szoros az ezeréves határnál

Gyimesbükk, a mozdonyok érkezése a 30. számú őrház elé

A tordai sóbánya

A torockószentgyörgyi vár

Nagyenyed, a Bethlen Kollégium

Körösfő, az egyik legszebb kalotaszegi templom

1. Gyönyörű helyen jártok mindig - irigyellek! Nagyon élveztem a fotóid nézegetését, imádok kirándulni!! Erdély nagyon szép!

2. Csodás ez a táj és a képeid ! Van közte olyan amit már láttam, de azok a tájról készült fotóid nagyon tetszenek!

3. Gabriella, Éva, köszi. Az utolsó sorozatot Torockóról tegnap tettem fel, csodálatos hely, gyönyörű helyen fekszik a falú. Nem is csoda, hogy az Erdély legszebb faluja címet viseli.

4. Drága Katalin, jó értelembe véve irigyellek, olyan szép helyeken jártatok! :) Gyönyörűek a fotók! :)

5. Gyonyoru foto sorozatok Erdelybol. Egyszer talan en is el juthatok Erdelyben latogatni. A nagymamamek Erdelyiek voltak...nagy csalad, java meg ott el Erdelyben...Marosvasarhelyen...az en ded, ded, nem tudom hogy mennyire vissza menoleg, de legalabb 150 eve visszamenoleg; Hallottal te az Orban Balazsrol?...hat o volt az en nagy-nagy-nagy batyam. Ezt talan 10 eve tudtam meg eloszor. Hires politikus, iro, volt. Nagyon buszke vagyok ra!

6. Hankka, Iri, köszi szépen.
    Elisabeth, neked is köszi. Igen, mi is ismerjük Orbán Balázst, Te pedig valóban büszke lehetsz rá! Székelyudvarhelyen nemzeti szalagot kötöttünk a szobrára, fent is van a képek között.

7. Nem láttam még ezt a bejegyzésedet! Öröm volt olvasni, és öröm volt nézni a képeket. Sajnos, van az embereknek egy olyan tulajdonsága, hogy ami ott van a közelükben, azt nem tartják olyan érdekesnek, valahogy "túl közel" van, hogy megnézzék, meglátogassák. Így vagyunk mi is néhány általatok felkeresett hellyel, objektummal. Pl. még sosem voltunk a szalmakalap-múzeumban, pedig a Bözödi-tótól már nincs messze, ott meg sokat voltunk. És még a Székelykőt sem másztuk meg, családostól nem is voltunk még Torockón, csak eyszer én, még egyetemista koromban. De bezzeg, a távoli vidékek, lehet országok szép helyeit ismerjük, jártunk ott... :P

1. Köszi Edth! Valahogy mi is így vagyunk ezzel. Székelyföldet és Torockó környékét már sokszor bejártuk, de ami a közelünkben van, ott vannak helyek, ahol még mi sem voltunk :-)