2014. május 21., szerda

Epres-joghurtos torta



Ez a finom torta a hétvégére készült, amikor szülinapokat ünnepeltünk, a férjemmel mindketten májusiak vagyunk.


Hozzávalók a tésztához: 4 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál liszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 mokkáskanál sütőpor,
a töltelékhez: 50 dkg eper, ízlés szerint porcukor, 1 nagy doboz epres joghurt, 1 kis doboz natúr joghurt, 1 tasak + 1 kiskanál  zselatin (Horváth Rozi féle), 2 dl tejszínhab (nálam növényi habalap), az alsó piskóta megkenéséhez valamilyen savanykás, piros színű lekvár,
a tetejére: 2 dl tejszínhab (nálam szintén növényi habalap), eper tetszőleges mennyiségben, és a díszítéshez citromfűlevelek.

Elkészítése:
Először a piskótát készítettem el. A tojásokat ketté választottam, a fehérjét felvertem, majd hozzákevertem a többi hozzávalót. Kivajazott és lisztezett kapcsos formában megsütöttem, majd mikor kihűlt, kettévágtam. (Így utólag már rájöttem, hogy jobb lett volna két külön lapot sütni, akkor szebb lett volna, és a lekvárt sem szívta volna magába az alsó lap. De siettem vele, ezért nem készültek fázisképek sem.)
Miközben sült a tészta, elkészítettem a tölteléket.
A zselatint a natúr joghurtban felfőztem, majd mikor kicsit hűlt már, hozzákevertem az epres joghurthoz és ízlés szerint cukroztam. Az eper kb. felét leturmixoltam, a többit feldaraboltam, a tejszínt felvertem, és az előzőekhez kevertem.
Az alsó lapnak szánt piskótát megkentem kökénylekvárral, visszahelyeztem köré a forma oldalát, majd ráöntöttem az epres-joghurtos krémet, és a tetejére tettem a felső lapot. Hűtőszekrényben hagytam dermedésig.
Ekkor levette a forma oldalát. A másik 2 dl habalapot is kemény habbá vertem, egy részét nyomózsákba töltöttem és félretettem a díszítéshez, a többivel körbevontam a tortát. Végül kidíszítettem a félbevágott eprekkel és a citromfűlevelekkel.







16 megjegyzés:

  1. Kedves Katalin, Gyönyörü a tortád, és nagyon finom lehetett. Boldog Születés napot kivánok neked, és a férjednek, szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű tortát készítettél! Kívül-belül olyan szép... Isten éltessen benneteket kedves Katalin! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos a tortád! A fotók is igen jól sikerültek! Mindkettőtöknek boldog szülinapot kívánok!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Elisabeth, Gabriella, Juci, nagyon szépen köszönjük!

    VálaszTörlés
  5. Isten éltessen mindkettőtöket:) Csodaszép a torta:)

    VálaszTörlés
  6. A torta gyönyörűséges, és lerí róla a finomság!
    Sok boldog születésnapot érjetek így, együtt! :)

    VálaszTörlés
  7. Minden szépet és jót a gyönyörű torta mellé!!! :)

    VálaszTörlés
  8. Marcsi, Vicuska, köszönjük szépen!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép a tortád,biztosan nagyon finom is volt.
    Születésnapotok alkalmából,sok szeretettel köszöntelek Benneteket
    sok örömet,boldogságot és minden elképzelhető jót kívánok:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Ági, nagyon örültem a jókívánságaidnak, puszillak...

      Törlés
  10. Kedves Katalin nagyon boldog, örömökben gazdag születésnapot kívánok szeretettel Neked és a kedves férjednek is.
    A tortád gyönyörűséges, és biztos, hogy nagyon finom. Nekem kedvencem a gyümölcstorta, pláne az eper.

    VálaszTörlés
  11. Csodaszép kívül-belül és biztos vagyok benne, hogy nagyon finom is volt! :) Isten éltessen mindkettőtöket erőben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  12. Lívia, Hankka, köszönjük mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű! Biztos nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Igen, nagyon jól sikerült, hamar el is fogyott...

      Törlés