2020. november 17., kedd

Pizzás csigatorta






Egy gasztro-magazinban láttam meg a pizzának ezt a nem mindennapi formázását. Aztán a tésztájánál már a saját jól bevált receptemre hagyatkoztam, és a töltelékét is én állítottam össze, ahogy mi szeretjük. Amit leírok csak egy kisebb adag lesz, kb. 2 főre, vacsorára ettük, de nekünk még egy kevés maradt belőle reggelire is.... 😊

Hozzávalók a tésztájához: 23 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő, 1 kiskanál cukor, 2 evőkanál olívaolaj, só, és langyos víz, szárított-morzsolt bazsalikom és zsálya,
a tölteléke: egy kis üveg (2 dl) eltett házi pizzaszósz, ízlés szerint egy darab füstölt kolbász, 1-2 szelet főtt-füstölt tarja, sonkahagyma vagy lila hagyma, 1 fél kápia paprika, reszelt sajt, szárított-morzsolt bazsalikom, oregánó és kakukkfű.

Elkészítése:
Az élesztőt a cukorral elkevert kevés langyos vízben felfuttattam. A lisztbe belekevertem a sót, hozzáadtam az olívaolajat, a fűszereket, végül a felfutott élesztőt. Bedagasztottam annyi langyos vízzel, hogy viszonylag lágy tésztát kapjak.
Ezután kétszeresére kelesztettem. Kisodortam hosszúkás téglalap alakúra, megkentem a pizzaszósszal, megszórtam a fűszerekkel, egyenletesen rászórtam a felszeletelt-feldarabolt kolbászt, tarját, kápiát, hagymát és a sajtot. Feltekertem mint a kakaós csigát, és 9 db jó két, két és fél ujjnyi széles szeletekre feldaraboltam. Egy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral, beletettem egy 22 cm átmérőjű kapcsos tortaforma keretét, és körben megkentem olajjal. Ezután elhelyeztem benne a csigákat, középre egyet, és köré a többit. Amennyire tudtam, a csigákat kívülről is megkentem kis olajjal, hogy ne nőjenek majd teljesen össze sütés közben.
Újra kelesztettem, kb. 10 percig, és még ameddig bemelegedett a sütő. Kb. 25-28 perc alatt készre sült.  8-10 perccel előtte levettem már a keretet, így körben az oldala is finom ropogósra sült, belül viszont lágy, puha maradt.

A kisodort tésztán a pizzaszósz

Rajta a többi töltelék is....

...és a reszelt sajt is

Feltekerve és szeletelve

A formában, sütés előtt



14 megjegyzés:

  1. Fantasztikus ízorgia és alkotás, csodás lett.

    VálaszTörlés
  2. Valóban érdekes, nem mindennapi formázása a pizzának. Nagyon guszta és a hozzávalók miatt szintén nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Nagyon ízlett, könnyű lágy volt a tésztája, és a tölteléke is nagyon jó volt! 😀

      Törlés
  3. Katalin! Ez gyönyörű lett! ÉS nagyon finom lehet!😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Verus, nagyon finom volt 😀.

      Törlés
  4. Most csak nyelek nagyokat, sok finomság került a csigába. :)
    A formája is szép lett, igen igen kínálja magát. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza, tényleg kínálta magát. Csak azért hagytunk belőle reggelire is, hogy este már ne hízzunk annyira tőle 😁.

      Törlés
  5. Nagyon guszta és finom lehet!Mennyivel másabb így feltekerve és kisütve!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, valóban más volt, ízre is, pedig ugyanolyan tésztából csináltam, mint mindig. Jó puha maradt belül, az alja és körben pedig jó ropogós 😊

      Törlés
  6. De jól néz ki! Mennyivel kívánatosabb így, ilyen formában, mint egy sima pizzás csiga! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Igen, nagyon kívánatos volt, ahogy írod, nem a megszokott 😊

      Törlés
  7. A formája, akár egy szép virág, de a töltelék is nagyon gazdag volt. Mennyivel másabb így, mint egy sima pizzaszelet, az ember már szinte a szemével is jól lakik tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea a kedves szavaidat! Pizzás csigát már régóta szerettem volna sütni, de mikor megláttam ilyet egy magazinban, mindjárt tudtam, hogy ezt kell megsütnöm 😊.

      Törlés