2012. március 20., kedd

Palócleves


Hozzávalók: 30 dkg  marhahús, 25 dkg zöld hüvelyű zöldbab, 40 dkg krumpli, olaj vagy zsír, liszt, tejföl, ízlés szerint pirospaprika, köménymag, 1-2 babérlevél.

A zsíron megfonnyasztjuk az apróra vágott hagymát, hozzáadjuk a kockára vágott húst, együtt pirítjuk, mintha pörköltet készítenénk. Megszórjuk a paprikával, felengedjük vízzel, sózzuk, a babérlevéllel és a köménymaggal félig-háromnegyedig puhára főzzük. Ekkor hozzáadjuk a szintén kockára vágott krumplit, és együtt főzzük tovább. Közben a zöldbabot külön sós vízben puhára pároljuk, annyira, hogy kicsit ropogós maradjon, és a kész leveshez öntjük. A végén 1-2 kanál tejfölben elkevert liszttel behabarjuk. Tálaláskor a tetejére tejfölt locsolunk.
Csak most készítettem először palóclevest, de nagyon ízlett, valószínű fogok máskor is ilyet főzni. Most fagyasztott zöldbabot használtam, majd ha lesz friss, abból biztos még finomabb lesz. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Március 15-én  egy nagyon szép kirándulást tettünk az Esztergom-kertváros környékén elterülő Strázsa-hegyeken, majd a nap fénypontja a hegy végén megbúvó Strázsa-barlang felfedezése volt. Szívből ajánlom mindenkinek, aki szereti a természetet, a hegyeket, és a környéken lakik, hogy látogasson el ehhez a csodálatos képződményhez. A képeket  itt lehet megtekinteni.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 megjegyzés:

  1. Igazán tartalmas leves, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Lilla! A hús és a bab nagyon finom volt együtt.

    VálaszTörlés
  3. Egyik kedvenc levesem, imádom!!! És Nálam egy díj vár Rád :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Zsu, nagyon kedves vagy, hogy gondoltál rám!

    VálaszTörlés
  5. Még nem ettem ilyen levest, de kiváncsi vagyok már rá:)

    VálaszTörlés
  6. Eddig én sem ettem, de már hallottam róla régebben is, csak idegenkedtem tőle. Úgy néz ki nem kellett volna :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki.Nagy kedvencünk a palóc leves, csak mi palócgulyásnak nevezzük:)

    VálaszTörlés
  8. Egyik kedvenc levesem, szívesen elfogadnék egy tányérkával a tiedből! Jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  9. Mi is szeretjük ezt a leveskét, bográcsban is szoktuk főzni.
    Köszi a kirándulós tippet, nincs is messze tőlünk. Csak az autóból szoktam megcsodálni a vidéket, közelről még nem néztük meg magunknak. Addig is megnézem a képeket!

    VálaszTörlés
  10. Júj, ez nagy kedvencünk! :) Annyi különbséggel készítjük, hogy nem a végén tesszük rá a tejfölt a tányéron, hanem még a főzés végén + még rottyantunk rajta egyet.
    Lényeg, hogy nálad is megkívántam, mert csuda jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem is kedvencem! Olyan gyönyörű zöld színű a babod, mintha frissen szetted volna a kertedben :)

    VálaszTörlés
  12. Trollanyu, Hannka, Gerdi, Gabriella, Vicuska, köszönöm.

    VálaszTörlés
  13. :D melléütöttem siettemben- szeDted!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...