2022. április 18., hétfő

Preckedli


A terítőt az Anyukám hímezte, a tojásokat pedig a lányom festette...

...a linzereket pedig én sütöttem... 😀


Preckedlit még nem sütöttem, legalábbis ezen a néven nem. Linzert szoktam a bevált receptem alapján, aztán lekvárral összeragasztom, sőt még vágott dió is szokott a tetejére kerülni. De így, ebben a formájában talán még nem készült. Most az "Ízőrzők" Kisapáti részében tetszett meg az ott látott preckedli, amit húsvétra meg is sütöttem, egy kisebb mennyiséggel. Nagyon finom volt, tetején a sok roppanós dióval és a barna cukorral. Igaz, a fele már megsült, akkor jutott eszembe, hogy van itthon barna cukrom is... 😋

Hozzávalók nálam, a tésztához: 25 dkg liszt, 8 dkg sertészsír, 5 dkg margarin, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg kristálycukor, fél csomag sütőpor, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, reszelt citromhéj, 
a tetejére: 1 tojás fehérje, kb. 10 dkg vágott dió és 5 dkg kristálycukor, vagy ízlés szerint,

Elkészítése:
A tészta hozzávalóiból összegyúrtam a tésztát, majd egy órára hűtőszekrénybe tettem. Közben a diót durvára vágtam.
Ezután a tésztát kb. fél cm vastagságúra kisodortam, és tetszés szerinti formákkal kiszaggattam.
Tetejüket tojásfehérjébe mártottam, majd megszórtam a vágott dióval és a cukorral. Előmelegített sütőben kb. 12-15 perc alatt megsütöttem. Ez az idő sütőtől függhet.

Amikor kihűltek fémdobozba tettem. Sokáig elálló, nagyon finom, omlós sütemény.  






21 megjegyzés:

  1. Ez a preckedli - vagy linzer nagyon finom lehetett. Én sem ismerem a linzernek ezt a változatát ilyen néven. De ránézetre is kívánatos, és jól néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon finomak voltak, legyen bármi elnevezése is 😋.

      Törlés
    2. Elnézésedet kérem, mert csak a sütire figyeltem, de most dícsérem a lányod tojásait is, nagyon szépek, ügyes a lányod és az anyukád által hímzett terítő is csodálatos.

      Törlés
    3. Köszönjük szépen a kedves soraidat!

      Törlés
  2. Nagyon szép a terítő és a tojások is. Ügyes a lányod. A sütik biztos finomak voltak. A diósakat mi is szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. Ó ez egy nagyon finom sütemény. Az egyik gyerekkori kedvencem. Kiadós és elállós, jó kis vendégváró is. Nagyon szép a kis húsvéti terítő és a festett tojások is gyönyörúek lettek. Igazi kézműves alkotások.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Nea! Jó választás ilyen sütiket sütni ünnepre, mert sokáig elállnak, és mindenki szereti 😀.

      Törlés
  4. Ezt a receptet én se ismertem, de olyan guszták, leírtam, eltettem, ki fogom próbálni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, próbáld ki, remélem neked is ízlik majd 😋.

      Törlés
  5. A terítő nagyon szép, így Édesanyád is ott volt Veletek.... A lányod nagyon ügyes, különleges tojásokat festett. A preckedli pedig nagyon kívánatos, és finom. Nagyon sokszor sütöttem már, nagy kedvencünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy Éva! Nálunk is mindenkinek ízlett.

      Törlés
  6. Én már hallottam erről a sütiről, de még nem ettem soha. Szívesen megkóstolnám, biztosan finom. A terítő és a tojások is nagyon szépek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Vanilin, mindannyiunk nevében! A süti finom, fémdobozban sokáig eláll, persze csak ha időközben nem esszük meg.... 😋.

      Törlés
  7. Illatos és ropogós, nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Ez bizony nagyon egyszerű és nagyon nagyszerű lehet. Érdemes kipróbálni szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Margó, finom volt, szivből tudom ajánlani 😊.

      Törlés
  9. Gyönyörűek a lányod által festett tojások! Meg persze a terítő és a süti is. A preckedlit én is kinéztem jó ideje, de még nem készült el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda, mindannyiunk nevében! Neked is ajánlani tudom a kipróbálását! 😊

      Törlés
  10. Nagyon szép a terítő, amit még anyukád hímzett, a lányod is ügyes tojásfestő, Te pedig ügyes cukrász vagy! Preckedlit én is gyakran sütök, az unokáimnak laktózmentes változatban! :) Marisz

    VálaszTörlés