2016. december 6., kedd

Megjött a Mikulás! - csokoládés és fahéjas mogyorót hozott 😊


Nemcsak mikulásra, karácsonyra is ideális, egyszerű de finom ajándék. Nagyon jó nassolni való csemege, amit egy mutatós üvegben, vagy kis hímzett zsákocskában adhatunk át.

Az üvegben alul van a tejcsokis mogyoró, rajta a fahéjas, legfelül a fehércsokis


Hozzávalók: földimogyoró, fehércsoki, tejcsoki, kristálycukor, fahéj.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű az elkészítése. A csokis változatokhoz a megtisztított földimogyorót gőz felett felolvasztott csokiba forgatjuk bele. Használhatunk hozzá tejcsokit, fehércsokit vagy étcsokit, ízlés szerint. Ha alufóliával bélelt tálra tesszük, akkor a csoki dermedése után - érdemes hűtőszekrénybe tenni - könnyen le tudjuk venni a szemeket.

A fahéjas változathoz először elkészítjük a szirupot. A mogyoróval azonos súlyú kristálycukrot kevés vízzel felengedjük, pár percig főzzük, hogy kicsit sűrűsödjön, majd belekeverjük az ízlés szerinti fahéjat. Hozzáöntjük a mogyorót, jól átkeverjük, majd tányérra borítjuk. Itt is párszor átkeverjük, majd száradni hagyjuk.
 

A kis zsákocska közelebbről, amit kongré anyagra én hímeztem nemrég

Végezetül egy kis tálon a háromféle ízesítésű mogyoró



6 megjegyzés:

  1. Kész vagyok. Elküldtem a linket. Remélem, hogy jó címre. Nagyon köszönöm a jó ötletet. Magamtól nem találtam volna ki ezt.

    VálaszTörlés
  2. Valóban nagyon jó ötlet. Nekem is van általam hímzett zsákocskám az alkotásaim között látható.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom ilyen "köntösben" is a mogyoró! Egyszer már kipróbáltam mazsolát meg aszalt gyümölcsöt így csokibevonattal hmmm:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Én is szoktam mazsolát és aszalt áfonyát is csokival bevonni, azok is nagyon finomak :-)

      Törlés