2016. december 1., csütörtök

Zsályás malacsült




Ez a recept is saját ötletből készült, s már akkor kezdet "megszületni", amikor a piacon megláttam ezeket a helyes kis sárgarépákat. Finom volt a húshoz a barna rizs és a roppanós zöldségek is...

Hozzávalók a sülthöz: egy darab bőrös malackaraj egyben, kb. 1 kg-os, 2 alma, egy nagyobb zellergumó fele, 2 nagyobb hagyma, só, sertés húsokhoz való fűszerkeverék, pár szem bors és borókabogyó, 2 babérlevél, egy csokor friss zsálya, kevés olívaolaj, 1-2 dl fehérbor, 1-2 késhegynyi kurkuma,
a körethez: barna rizs, sárgarépa, cukkini, őrölt bors, olaj.

Elkészítése:
A húst sózzuk, fűszerezzük, serpenyőben mindegyik oldalát hirtelen elősütjük. Tűzálló tálba tesszük, köré halmozzuk a darabokra vágott almát, zellert és hagymát, közéjük a babérlevelet, a zsályaleveleket és a borókát. Felöntjük a borral, kis vizet is adhatunk hozzá, rátesszük a tál tetejét, és sütőben készre sütjük. Közben megfordítjuk a húst, és az elfőtt vizet pótoljuk, de mindig meleg vízzel.
Amikor megsült kivesszük a húst, kicsit várunk, majd felszeleteljük. (Én általában előző nap szoktam megsütni, így másnap hidegen szépen lehet szeletelni, és kicsi olajon a szeletek mindkét oldalát át is lehet sütni egy teflonserpenyőben, akkor finomabb lesz.)
A zöldségeket botmixerrel pépesítjük, kurkumával ízesítjük, színezzük. Liszttel sűríteni nem kell, mert így is kellően krémes lesz.
A sárgarépát és a cukkinit sózzuk, külön-külön megpároljuk, de csak roppanósig, majd kicsit még sütögethetjük is. A cukkinit enyhén borsozhatjuk is.
A rizs előfőzött, zacskós rizs volt, 12 perces. A dobozon olvasható elkészítési útmutató szerint készült.
Tálaláskor a húst az almás-zöldséges szafttal bőségesen meglocsoljuk, nagyon finom hozzá.

Sütés előtt a hús az almával és a zöldségekkel



6 megjegyzés:

  1. Ez igen, nagyon látványos és nagyon finom lehet! Ahogy ránéztem egyből az jutott eszembe hogy egy ilyen tál nálunk úgy lenne elosztva, én enném a zöldséges részt férjuram a húst:-)) Nekem úgy is jó lenne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Mi szépen igazságosan elosztottuk :-)

      Törlés
  2. Látványos finomság, igazi téli eledel, már ami a malackát illeti, persze a körettel együtt.

    VálaszTörlés
  3. Már megint egy finomság!Jó ötlet a zsálya. Én még csak csirkéhez használtam.

    VálaszTörlés