2016. december 3., szombat

Francia krémes - egyszerűen, gyorsan, házilag - Advent második vasárnapjára



Egy "saját kitalálású", gyorsan és egyszerűen elkészíthető francia krémes, melyet inkább csak mint ötletet szeretném közzé adni. Csak kis adag készült, 6 kocka lett belőle - elég nagyok lettek, vághattam volna 8 darabra is -, tetején finom puha piskótával, és csokimázzal, mivel a karamelles változat nekünk édes, azt nem szeretjük....

Ég az első két gyertya

Hozzávalók 6-8 kockához, az alsó laphoz: mirelit leveles tészta (kb. 10 dkg),
a sárga krémhez: 1 vaníliás puding, 4,5 dl tej (kicsit kevesebb mint a tasak leírása szerint, hogy jó sűrű legyen), 4-5 evőkanál cukor,
a tejszínhab réteghez: 2 dl Meggle cukrászhab (ez is növényi "tejszín", szerintem finom),
a piskótához: 2 tojás, 2 evőkanál cukor, 2 evőkanál liszt,
a csokiréteghez: kb 7-8 dkg étcsokoládé, egy mokkáskanál olaj.

Elkészítése:
A tésztát szobahőmérsékleten hagytam felengedni, majd akkorára nyújtottam, hogy 6 db nagyobb kocka legyen belőle. Előmelegített sütőben pillanatok alatt megsült.
Hasonló nagyságú, sütőpapírral bélelt kerámiatálban megsütöttem a piskótát, fadeszkán hagytam hűlni. Félig, háromnegyedig bevagdostam a piskóta tetejét, hogy majd könnyebb, szebben lehessen szeletelni.
A megsült leveles tésztát belehelyeztem az iménti kerámiatálba, alatta sütőpapírral, hogy majd könnyen ki lehessen emelni. Elkészítettem a pudingot, és még melegen ráöntöttem. Kicsit vártam, hogy hűljön. Felvertem a tejszínt, elsimítottam a pudingon.
Gőz fölött felolvasztottam a csokit, ráöntöttem a piskótára, majd szép óvatosan a tetejére helyeztem.
Néhány óra óra hűtés után kiemeltem a tálból, és felszeleteltem.

Elöl a piskóta, mögötte a leveles tészta

A krémes összeállítása...


A kiemelt krémes, még szeletelés előtt



11 megjegyzés:

  1. Húúúú, ez nagyon jól néz ki és finom is lehet. Ha minden jól megy akkor karácsonyra ki is próbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Közben feltöltöttem róla a fázisképeket is, mert lemaradt :-)
      Sok sikert hozzá, ha elkészíted!

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki! :) Én még sohasem mertem nekiállni a francia krémesnek, pedig nem tűnik olyan nehéznek a leírásod alapján. Egyszer biztos, hogy elkészítem. :) Nagyon hangulatosak a képeid. Kellemes adventi készülődést kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Neked is kellemes készülődést kívánok!

      Törlés
  3. Jó kis sütit ötleteltél ki! A piskóta a tetején különösen tetszik, így sokkal puhább lehet az egész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Nekem is jobban tetszik így, és persze jobban is ízlik :-)

      Törlés
  4. Már megint egy csodálatos finomság! És gyönyörűek a képek.:)

    VálaszTörlés
  5. Csak szeletelni/kockázni ne kellene!!! Nekem akkor mindig kinyomódik a krém.... :-(
    Nincs valakinek valami varázs-ötlete erre ???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A teteje tésztát előre be szoktam vágni, még a krémes összeállítása előtt, aztán jó éles késsel szeletelem.

      Törlés
  6. Ó, de szép lett! És milyen finom lehetett! :)

    VálaszTörlés