2016. december 13., kedd

Karamelles "bomba"




Ismét egy saját ötlet, olyan "mindent bele" édesség, amihez még a készítése közben is jöttek az újabb gondolataim, hogy mit lehetne beletenne.
A kekszen és a karamellen kívül a többi hozzávalóhoz nem írtam mennyiséget, mindenki ízlése szerint állíthatja össze. Igaz, nem is mértem, csak kóstolgattam közben, s aszerint állítottam össze, ahogy éppen akkor ízlett.
Finom, laktató édesség lett belőle, a sok mogyorótól és aszalt gyümölcsöktől tényleg olyan mint egy bomba....


Hozzávalók: 20 dkg háztartási keksz, 1 kiskanál cukrozatlan kakaó, apróra vágott cukrozott narancs befőtt és annak leve, vagy kandírozott narancs, mazsola, szintén kis darabokra vágott kandírozott vagy aszalt füge, durvára vágott földimogyoró,
a karamellhez: kb 7-8, esetleg 10 dkg cukor, 0,75-1 dl tej, 1-2 dkg vaj.   

Elkészítése:
Először a karamell készítettem el. A cukrot megpirítottam, majd felengedtem a tejjel, addig kevergettem, míg a cukor elolvadt, mert az elején darabosra összeugrott, ahogy a tejet beleöntöttem. Aztán ismét felmelegítettem kicsit, és a vajjal simára kevertem.
A kekszet húsklopfolóval törtem össze, hogy darabkák is maradjanak benne.
Ezután az összes hozzávalót összekevertem, golyókat formáltam belőle, és már el is készültek.
Ha nem állna össze, kicsi tejet adhatunk hozzá.

Az összetördelt kekszhez már hozzákevertem a narancsdarabkákat, aztán
ráfolyattam a karamellt, és utána jöhettek bele a többi hozzávalók...



6 megjegyzés:

  1. Most egy nagyot nyeltem. :D Csupa jó dolgok vannak benne. Tetszik ez a karamelles ötlet, én is kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. A karamelles ötletem már a múltkor jött, amikor bonbonokat töltöttem vele, csak abba kicsit folyékony lett, így ki kellett találnom ezt a golyót :-)
      Majd a bonbonok is jönnek, még karácsony előtt :-)

      Törlés
  2. Hasonlókat én is szoktam készíteni, most is fogok karácsonyra. Nagyon finomak amit készítettél.

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet - nem komplikált, remélhetőleg nem lehet elrontani.... Talán én is kipróbálom, ámbár igazi, házi krémest ígértem be magamnak karácsonyi "meglepetésül"....

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok, mindenkinek :-)

    VálaszTörlés