2016. december 11., vasárnap

Káposztás hasé - Advent harmadik vasárnapjára




Advent harmadik vasárnapjára a sok édesség után egy kis sóst hozok. Aki szereti a jó borsos káposztás tésztaféléket, annak biztos ízlene...

Már három gyertya ég

Hozzávalók: 40 dkg fagyasztott vajas leveles tészta,
a töltelékhez: egy közepes-nagyobb káposzta fele, só, 1-2 kiskanál cukor, őrölt bors, olaj,
a tetejére: 1 tojás, szezámmag.

Elkészítése:
A tésztát hagytam szobahőmérsékleten felengedni.
A káposztát lereszeltem sóztam, kicsit állni hagytam. Olajon a cukorral és a borssal megdinszteltem, hagytam kicsit hűlni.
A tésztát vékonyra kisodortam, és a képeken látható módon egy sorban ráhalmoztam a káposztából, a tésztát pedig rágöngyöltem. Késsel elvágtam, és jöhetett a következő tekercs, amiket kb. 3 cm-es darabokra vágtam össze. Tepsibe tettem őket, tetejüket tojással megkentem és szezámmaggal megszórtam. Előmelegített sütőben, közepes lángon megsütöttem.

A tészta megtöltése a párolt káposztával....

...és a kis hengerek kialakítása

A tepsiben, sütés előtt



4 megjegyzés:

  1. Mi nagyon szeretjük a káposztát minden változatban, ez is jöhetne. Nagyon guszta, és nekem biztos, hogy finom is. Csak azt tudnám, hogy mit fogsz készíteni karácsonyra, az év végére, ha már az Advent heteiben is ilyen sok-sok finomságot készítesz? Én örülök, ha karácsonyra összeszedem magam és ráállok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Karácsonyra már lehet hogy kevesebbet fogok készíteni, addigra én is elfáradok :-)

      Törlés
  2. Az egyik nagy kedvencem, épp a napokban gondoltam, hogy szilveszterre kellene is készíteni. Nagyon kis helyes csomagocskák lettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Szilveszterig még bőven elkészülhet :-)

      Törlés