2016. december 15., csütörtök

Bonbonok háziag - karamelles, áfonyás-kekszes, mogyorós-narancsos



Kaptam egy új bonbonformát, amivel kicsi kuglófformájúakat lehet készíteni. Nagyon aranyosak, mutatósak lettek. A többi formával együtt próbáltam új ízeket kitalálni és a színűket is változatossá tenni...


Hozzávalók, a csokialaphoz: tejcsoki, fehércsoki, étcsoki, piros ételfesték,
a karamelles töltelékhez: kb 8-10 dkg cukor, 0,75 dl tej, 1-2 dkg vaj, 2-3 kiskanál kukoricakeményítő, az áfonyás-kekszes töltelékhez: aszalt áfonya, erdei gyümölcsös reggelikeksz, 
a mogyorós-narancsos töltelékhez: natúr földimogyoró, kandírozott narancshéj,
egyéb díszítéshez, a töltelék nélküliekhez: színes cukorkadara, csokidara, darálatlan mák.

A karamelles bonbonok elkészítése:
Először a karamell krémet készítettem el. A cukrot megpirítottam, majd felengedtem a tejjel, addig kevergettem, míg a cukor elolvadt, mert az elején darabosra összeugrott, ahogy a tejet beleöntöttem. Aztán ismét felmelegítettem kicsit, a vajjal simára kevertem, és a kukoricakeményítővel besűrítettem. Hagytam hűlni.
A csokoládékat gőz fölött felolvasztottam. Az egész formát körben kikentem vele, hagytam dermedni, majd megtöltöttem a krémmel, s a tetejét a csokival lezártam.
 
Ahogy itt is,  az alábbi többi bonbonnál is ugyanígy olvasztottam fel a csokoládét ....

A töltelék nélküli bonbonok elkészítése: a formák aljára szórtam a cukorka- és csokidarából, illetve a mákból. Amelyeket  márványosra szerettem volna, azoknak csak az aljára kentem egy keveset a fehércsokiból, Hűtőben hagytam hűlni, dermedni őket, majd a formákat teletöltöttem tejcsokival. Ezekbe nem került töltelék.

Az áfonyás-kekszes bonbonok elkészítése: piros festékkel színezett fehércsokiból töltöttem egy keveset a forma aljára, majd félig-háromnegyedig megtöltöttem tejcsokival, a darabolt aszalt áfonyával, valamint a kis darabokkal tördelt keksszel.

A mogyorós-narancsos bonbonok elkészítése: tejcsokival töltöttem meg a formákat, szintén kb, háromnegyedig, majd belenyomkodtam a darabolt mogyorót és a kandírozott narancsdarabkákat.

Az összes formát hűtőbe tettem, és 1-2 óra múlva kiszedtem a formából, de fogyasztásig utána is hűtőben tároltam, mert úgy sokkal finomabbak.



A kettévágott bonbonok: elől a karamelles, mögötte balra a mogyorós-narancsos, jobbra az aszalt áfonyás-kekszes



8 megjegyzés:

  1. Tényleg aranyosak és változatosak. Sajnos az ízüket nem tapasztalhatom, de biztos nagyon finomak.

    VálaszTörlés
  2. Húha jöhetnék kóstolgatni hozzád? :D Egyik jobban hangzik mint a másik, és szépek is lettek. Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Iza! Jöhetsz kóstolni, de már elfogytak :-)

      Törlés
  3. Nagyon rákaptál a bonbon készítésre és milyen szépek! Arról már nem is szólva hogy nagyon finomak is lehetnek! Mostanában én igen mellőzöm ezeket pedig szeretem csinálni és az unokák biztos értékelnék:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Szeretek bonbonokat csinálni, könnyen megy :-) Általában ajándékba készülnek, nekünk mindig csak pár darab marad :-)

      Törlés