2016. január 27., szerda

Alma-narancs smoothie


Inkább úgy mondhatnám, hogy turmixital.... mivel a smoothie - itt alább olvasható -, kizárólag növényi összetevőket tartalmaz, ebben viszont joghurt is van. A receptet a Nők Lapjában láttam, smoothi néven szerepelt, hát én is annak neveztem el. De teljesen mindegy, hogy hogy hívjuk, a lényeg hogy nagyon finom volt.....

A smoothie (ejtsd: szmuszi, angol jelentése: sima) egy krémes állagú, gyümölcsből és/vagy zöldségből készített – édes vagy sós -  ital, amely éppúgy kiváló vitaminforrás télen, mint nyáron.
A turmixoktól elsősorban abban különbözik, hogy kizárólag növényi összetevőkből áll, hígítása nem tejjel vagy joghurttal történik, hanem vízzel, de remek smoothie készíthető gabona és magitalok hozzáadásával is.

Hozzávalók nálam, 3 személyre: 10 dkg meghámozott alma, 1,5 dl narancslé (lehet frissen facsart, vagy dobozos), egy kis doboz natúr joghurt, ízlés szerint őrölt fahéj és cukor, vagy más édesítőszer.

Elkészítése nagyon egyszerű. Az almát cukorral és fahéjjal kevés vízben puhára főztem. Mikor kicsit kihűlt botmixerrel pépesítettem. A narancslét, a joghurtot és a pépesített almát az összes főzővizével együtt összekevertem. Hűtőszekrénybe tettem, és már el is készült.
Tálaláskor egy csipet fahéjjal szórtam meg a tetejét, és egy kis tejszínhab már csak hab a tortán volt...




8 megjegyzés:

  1. Egy ilyen tejszínhabosat kérnék ha lehetne?:-)) Fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is küldjél! És gyere hozzám játszani!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! És a meghívást is köszönöm, ha találok valamit, ami farsanggal kapcsolatos, elkészítem és jövök :-)

      Törlés
  3. Jól esne egy nagy pohárral, szuper! :-)

    VálaszTörlés
  4. Jol nèz ki! Èn is kèrek csak nem cukorral :-p
    Nyamiiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, legközelebb készítek neked, amilyet szeretnél :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...