2013. november 1., péntek

Kökény likőr


A kis pohárban a két évvel ezelőtt készült likőr van, ennyi maradt még belőle.
 A kancsó alján van a kökény, rajta a pálinka. Bár kicsit rosszul látszik,
 de a pálinka szintje majdnem a dugóig ér.

A 2011-es likőr közelről

Nagyon finom, különleges aromájú likőr, elkészítése is nagyon egyszerű. Először két évvel ezelőtt készítettem, teljesen saját elgondolás szerint.

Hozzávalók: 1,5 dl pálinkához 10 dkg kökény, 1 dl víz és 5 dkg cukor.

Elkészítése:
A megmosott kökényt hagytam hogy megszikkadjon, majd ráöntöttem a pálinkát. Két-három hétig hagytam ázni. Ekkor leszűrtem, a vizet a cukorral felforraltam, majd amikor kihűlt, a pálinkára öntöttem. Kicsit elkevertem, és már el is készült....

Az idén elkészült likőr az üvegben és a kis pohárban

A friss likőr, mely szép pirosas színű, míg a fenti képen lévő kétéves már kissé megsötétedett

Az alkoholos kökényszemeket nem muszáj kidobni. Cukrot adtam hozzá, felmelegítettem épp csak annyira, hogy a cukor elolvadjon, majd kistányérra tettem és meghintettem még kristálycukorral. Így hagytam megszáradni. Nagyon finom csemege lett belőle, mintha likőrös gyümölcs lenne....



5 megjegyzés:

  1. De szép a színe, mindegyiket megkóstolnám, mert még sosem ittam kökénylikőrt:) További szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, szívesen megkínálnálak :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon finom lehet, jól kitaláltad az elkészítését, ezek szerin bevált a recept! :)

    VálaszTörlés
  4. Ha eljön a fiam velem kökényt szedni - megígérte! - akkor ezt utánad csinálom!
    Karácsonyig még megérhet. :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka, Marcsi, köszi. Karácsonyig még bőven elkészülhet :)

    VálaszTörlés