2015. augusztus 15., szombat

Fügebor

A tavalyi bor...

Ezt a bort Édesapám készítette még tavaly ősszel, a saját termesztésű fügéjéből, a füge másod terméséből. A kép pedig tavasszal készült, amikor még volt a borból
Először ilyenkor nyáron érnek be a fügék, aztán a második termés valamikor október elejére.
Kellemes füge aromájú bor készült belőle, szinte likőr ízű. A recept a Herbáció nevű népgyógyászati receptmagazinból származik, melyben nagyon sok különleges recept is található.

Hozzávalók: 1 kg füge, 1 kg cukor, 1 dkg élesztő, 1 dkg borkősav, 3 l víz.

A fügéket feldaraboljuk és egy nagy befőttes üvegbe tesszük. Elmorzsoljuk az élesztőt és a borkősavval együtt rászórjuk. A cukrot a vízzel felfőzzük, és ha kihűlt, a fügére öntjük, majd tüllel lekötjük. Két hét múlva ruhán leszűrjük, és és üvegekbe töltve pergamennel lekötjük. 
A fügét visszaöntjük az üvegbe, és újabb adag cukrot vízzel felfőzve öntünk rá, élesztővel és borkősavval meghintve. Két hét érlelés után harmadszor is megismételjük az eljárást.
Amikor a 3 öntet elkészült, az egészet összeöntve hagyjuk 2-3 hétig összeérlelni. Szűrve üvegekbe töltjük és gondosan bedugaszolva hűvös helyen tároljuk.

Ez a bor most csak két érleléssel készült.

...és a friss, idei érett fügék



8 megjegyzés:

  1. A fügét nagyon szeretem, de még csak aszalt formában ettem, de azt sokat. Friss fügét még nem ettem, csak láttam fán és piacon is amikor Horvátországban voltunk nyaralni. Bort sem ittam még. Biztos finom.
    Jó, hogy apukád olyan vidéken él, ahol olyan az éghajlat, hogy megterem a füge.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Apukámnak két fája van, nagyon sokat terem, szerencsére.
      Mi is szeretjük, nyersen is, aszalva és kandírozva is.

      Törlés
  2. Majd minden évben csinálok én is. Az udvarban nálunk két nagy fügefa is van, rengeteg terméssel, a szomszédomét sokszor már csak a madarak eszik...Én lekvárt is szoktam néha készíteni belőle, bár az nem olyan kelendő, mint a bor. :-) Chutney-hoz (csatni) - is jó alapanyag.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Apukám szokott lekvárt is főzni belőle, én szeretem :-) És egyszer csatnit is csinált, az is finom lett

      Törlés
  3. Szívesen kóstolnám! :-) Gyönyörű színe van a bornak, s az edény is szépséges! Én is szeretnék egy fügefát... meg még annyi mindent! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi! Kívánom, hogy sikerüljön :-)

      Törlés
  4. Nagyon jóóóó, köszönöm! Már el is mentettem. A fügéket már mind megettük, megsütöttem és lekvárt is főztem, és íme, megvan a másodtermés sorsa is! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, sok sikert hozzá, ha elkészíted!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...