2013. november 28., csütörtök

Áfonyás és aranymazsolás csokidrazsé - Adventi naptárral



Már tavaly télen is készítettem ilyen csokis finomságot, és már idén is egyszer. Nagyon egyszerű elkészíteni, aztán lehet nassolni...

Mivel pár nap már csak, és itt van Advent első vasárnapja, szeretném megmutatni a mi adventi naptárunkat - hátha valaki kedvet kap az elkészítéséhez -, amit már 15-20 évvel ezelőtt varrtam, amikor a lányunk még kicsi volt. Maradék anyagokból kis zokni formájú tasakokat szabtam, varrógéppel mindegyikre "ráhímeztem" a számokat, és az utolsóra egy karácsonyfát és csillagokat is. Ezután varrtam össze az oldalukat, végül pedig keskeny piros szalagból kis fület varrtam rájuk. Nem nagy munka, és nem is nehéz megcsinálni, pár óra alatt elkészül. Aztán zöld sodrott zsinórral egy polc alá erősítettük, és mindegyikben elrejtettem valami finomságot: apró csokit, cukorkát, mandulát, mogyorót, pisztáciát, aszalt gyümölcsöt, szaloncukrot... stb. Ha akkor is készítettem volna már ilyen drazsékat, akkor ezt is tettem volna bele.....
Nem csak kis gyerekeknek, de nagyobbaknak is szép meglepetés.

Hozzávalók a drazsékhoz: aszalt vörösáfonya, nagyszemű aranymazsola, fehércsoki, barnacsoki, ez utóbbihoz egy kevéske olaj.

Elkészítése:
A csokit kis edényben gőz fölött megolvasztottam, a barnába kevés olajat csepegtettem, a fehérbe nem. A felolvasztott csokiba kanállal beleforgattam az aszalványokat, majd egy kis villa segítségével kiemeltem őket, és alufóliára tettem. Hamar megszáradtak, és könnyen lejöttek róla. Utána kis fémdobozban a hűtőszekrénybe tettem, mert szeretjük a hideg ropogó csokit.

Mindenkinek kellemes készítést, készülődést kívánok!

Az összes egy kupacban

Egy közelebbi kép róluk....

...és a polc alá függesztve



8 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletesek és főleg finomak a csokis aszalványok, ha lesz időm, készítek én is egy adagot, biztosan kapós lesz! :) Az adventi naptáratok is nagyon tetszik, olyan mutatósak a kis csizmák, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Katikám, kicsit korábban feltehetted volna:) Nagyon ötletes, de akinek nem volt egyéb ötlete, már nem lesz ideje elkészíteni.
    Ha van még ilyen, kérlek, azt is osszad meg velünk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Roza, ezt előbb kellett volna feltennem, de csak most jutott eszembe, mivel már évek óta nem tettük ki :-) De még van két nap, az alatt elvileg elkészülhet, ha megvan hozzá minden alapanyag :-)
      Más hasonlóról most nem tudok, hogy lenne :-)

      Törlés
  3. Tetszik az Adventi naptár ötlete, igaz én nem hiszem hogy megtudnám csinálni, nincs kézügyességem ilyesmihez. :(
    A csokidrazsét pedig én is elfogom készíteni, biztos nagy keletje lenne nálunk is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Adventi naptárat nem nehéz elkészíteni, csak kellenek hozzá anyagok, szalagok, no meg egy kis kézügyesség. Nekem nem volt gond megvarrni, mert már 6 éves korom óta kötök, varrok :-) Azóta meg már volt bőven időm gyakorolni :-)

      Törlés
  4. De aranyos csizmákat varrtál, tetszenek.
    ...a drazsék meg nagyon jól jönnének így esti csemegének. :)

    VálaszTörlés
  5. Lilla, Gabriella köszi szépen!

    VálaszTörlés