2013. november 19., kedd

Tormás-sajtos sonkatekercs




A piacon - ahová járok vásárolni - láttam ilyen mutatós aszpikos sonkatekercset. Nagyon megtetszett, s úgy gondoltam, ezt én is el tudom készíteni otthon. A hozzávalóit nem ismertem, magam állítottam össze abból, amit a hűtőszekrényben találtam. Jól sikerült, finom lett, hamar megettük....

Hozzávalók: 7 sonkaszelethez - amennyi a képen is látható - 1 evőkanál vaj vagy vajkrém, só, kb. 3 evőkanál friss reszelt torma (nem igazán mértem, apránként többször adtam hozzá), 1 háromszögletű mackósajt vagy krémsajt, ízlés szerint majonéz, annyi reszelt trappista, hogy a krémnek jó állaga legyen,
az aszpikhoz: 2 dl víz, 4 teáskanál zselatin, só és bors.

Elkészítése:
A hozzávalókból összeállítottam a tölteléket, majd elosztottam a hét sonkaszeleten, és összegöngyöltem őket. Egy őzgerinc formát kibéleltem fóliával, és elhelyeztem benne a sonkatekercseket.
A fennmaradó részbe egy befőttes üveget fektettem, hogy a zselatin ne folyjon majd el a formában.
A zselatint megfőztem a tasak utasítása szerint, kissé sóztam és borsoztam, majd még melegen, majdnem forrón - ameddig még jó folyékony volt -, a tekercsekre öntöttem. Ez a mennyiség pont megfelelő volt hozzá.
Hűtőszekrénybe tettem, és pár óra múlva már szeletelhető volt.

A készítés folyamata



11 megjegyzés:

  1. Hú, ezt zselatinos beburkolás nélkül ismerem, nálunk ünnepi vacsorán a hidegtálak része szokott lenni ! Nagyon finom !

    VálaszTörlés
  2. Zselatin burkolással még nálunk sem készült, csak "simán" és általában Szilveszterre készítjük. Finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen mindkettőtöknek! Aszpikkal én is most csináltam először :)

    VálaszTörlés
  4. Ez az aszpikos megoldás nagyon ötletes! Szuper!

    VálaszTörlés
  5. Ilyen aszpikos ételt még soha nem próbáltam, de a tormás sonkatekercset nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  6. Lilla, Kati köszi, próbáljátok ki :-)

    VálaszTörlés
  7. Aszpikban még nem készítettem, anélkül minden Szilveszterre csinálok hasonló sonkatekercset. Nagyon feldobja az aszpikban szervírozás. Ügyes vagy, hogy így megoldottad!

    VálaszTörlés
  8. Milyen jó ötlet, nagyon ügyes vagy! :) Mutatós és persze nagyon finom is lehet! :)

    VálaszTörlés
  9. Marcsi, Hankka, köszönöm :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem is tetszik, ahogyan megvalósítottad Katalin, nem is csodálom, hogy megvalósítottad! Nagyon jól mutat! :)

    VálaszTörlés
  11. Katalin, valami fantasztikus, és nagyon finom elkészités a sonka tekercsed. Nagyon guszta és finom. El tudom képzelni mennyi sikert aratna egy vendégségi elő ételnek!

    VálaszTörlés