2013. november 4., hétfő

Birs lekvár



Hozzávalók: birsalma, cukor, egy-két fahéj darabka, néhány szem szegfűszeg, ha van akkor  csillagánizs is, citromlé,
tetejére: szalicil.

Elkészítése:
A birset megmostam, lehámoztam, magházát eltávolítottam, majd azonnal citromos vízbe tettem, hogy ne barnuljon meg. A szegfűszeggel, fahéjjal és a csillagánizzsal annyi vízben, hogy ellepje, puhára főztem.
Ezután leturmixoltam - előtte a fűszereket eltávolítottam -, nem teljesen pépesre, csak annyira hogy kis darabkák is maradjanak benne. Minden 1 kg leturmixolt gyümölcshöz 25 dkg cukrot adtam, és sűrűre főztem. Ízlés szerint még adható hozzá egy kis citromlé.
Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére késhegynyi szalicilt tettem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.
A megmaradó levet cukorral felfőztem, és szódavízzel megittuk. Nagyon finom volt.

A birs főzése a fűszerekkel

Leturmixolás után, főzés a cukorral



8 megjegyzés:

  1. Lekvárt még nem főztem birsből, a kompótot viszont nagyon szeretjük! :) Lekvárként is biztosan nagyon finom, ha hozzájutok egy kis birsalmához, készítek is! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Hankka, lekvárt én is csak most főztem belőle először :)
    Finom lett!

    VálaszTörlés
  3. Lekvárnak is nagyon szeretjük, bár én nem hámozom meg a birseket, a sajt is jól sikerült az idén, 3x is készítettem, mert rohamosan fogy :D Idén szörp is lett, nekem nagyon ízlett.

    VálaszTörlés
  4. Vicuska köszi! Sajtot majd még én is szeretnék készíteni....

    VálaszTörlés
  5. Katalin, nálunk itt nem lehet kapni birs almát, de viszont lekvárt igen, csak nagyon drága!
    Micsoda finoman készitetted, és az üveget is dekoráltad ünnepesen!

    VálaszTörlés
  6. Imádom! Helyes kis üvegekkel készült... :)

    VálaszTörlés
  7. Mi is imádjuk a birslekvárt, bár az idén nem főztem, de van még tavalyról.

    VálaszTörlés
  8. Elisabeth, Gabriella, Marcsi köszönöm!
    Szeretem az ilyen kis üvegeket. Mutatósak is, és hamar elfogy egy üveggel, lehet kinyitni a következő ízű lekvárt :-)

    VálaszTörlés