2013. november 27., szerda

Almás tiramisu




Egy kedves barátnőmtől kaptam a receptet és a hozzávaló almát is. Aki szereti a tiramisut, annak ez is biztosan ízleni fog. A nevet én adtam neki, mivel ránézésre hasonlít hozzá....

Hozzávalók a saját változatomhoz: 1 kg alma, vagy kicsivel több, egy-két diónyi vaj, kb. 1 dl tej, porcukor és őrölt fahéj ízlés szerint, kb. 13 db háztartási keksz és 8 db babapiskóta, 25 dkg ricotta vagy mascarpone, citromhéj, 1,5-2 dl tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, porcukor ízlés szerint,
a tetejére: csokoládé és pörkölt dió.

Elkészítése:
Az almát feldaraboltam, tepsibe tettem, kis vizet öntöttem alá, tetejére vajdarabkákat szórtam és sütőben megsütöttem. Mikor kicsit kihűlt lehúztam a héját (lehetett volna mindjárt hámozottan sütni), villával összenyomkodtam, elkevertem egy kevés cukorral és tejjel, hogy hígabb állaga legyen, és egy kicsit "eláztassa" majd a kekszet és a babapiskótát.
Egy üvegtálat kibéleltem keksszel, rásimítottam az alma felét, megszórtam fahéjjal, erre sorakoztattam a babapiskótákat, majd az alma másik fele következett a fahéjjal.
A ricottát ízlés szerint cukroztam, belekevertem a vaníliás cukrot és a felvert tejszínt is. Ráöntöttem az almás töltelék tetejére, rá pirított diódarabkákat szórtam és olvasztott csokival meglocsoltam.
Két-három óra hűtőszekrényben való állás után, mikor a kekszek kicsit megpuhulnak már, fogyasztható is.

Az alma a sütése előtt

A megsült almák

A keksz sorra ráöntjük az almás tölteléket...

....majd rá a piskóta jön, aztán ismét az alma



10 megjegyzés:

  1. Jó kis változat! Szerintem egyszerűbb az almát lábasban megpárolni kevés vízzel, magától összeesik az alma, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vicuska! Biztosan összeesik lábosban is, de ezt a receptet most így kaptam :-)

      Törlés
  2. Ó hogy ez milyen finom lehetett. Akkorákat nyeltem, de jó is lenne most egy kicsi kóstoló. Fénypostával küldjél már nyitom az ablakot:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, nyitnám én is szívesen az ablakot, de már elfogyott :-)

      Törlés
  3. Nagyon tetszik ez az almás változat, biztosan nagyon szeretnénk. :) Megjegyzem, és az ünnepek után elkészítem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nincs ember, aki ne szeretné a tiramisut. :) A sült almával turbózva pedig különlegesen finom lehet, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lehet ez az almás változat is, mi nagyon szeretjük a tiramisu minden változatát:) Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  6. Okki, Hankka, Trollanyu, köszi szépen!

    VálaszTörlés
  7. Hűha, szívesen megkóstoltam volna... :P

    VálaszTörlés