2013. november 21., csütörtök

Pulykamell vadasan


A pulykamell krumplikrokettel....

....és tésztával

Kedves barátainknál ebédeltünk még szeptemberben, és ott ettünk ennek a receptnek az alapján készített vadast. A marhahúson kívül pulykahús is volt benne, ami nagyon ízlett nekem. S mivel eddig szárnyasból még nem készítettem vadast, most épp itt volt az ideje....

A hozzávalók és a pácolás, főzés menete itt alább látható, az eredeti recept szerint. Egy-két apróbb változtatáson kívül mindent ugyanígy készítettem. 1 kg helyett csak 70-80 dkg pulykamellből csináltam, de a zöldségek mennyiségén nem változtattam, csak annyit, hogy az egyik fehérrépa helyett egy pasztinákot tettem bele, szárított vargányát viszont nem. Két napig pácolódott, s került a levébe néhány szem boróka és szegfűbors is, mivel ezek ízét a vadasban nagyon szeretjük. Fehérborral készítettem, és a végén 2 evőkanál saját főzésű csipkebogyó lekvárral ízesítettem, ahogy a recept is írja.
Köretnek krumplikrokett és "olaszcsavart" tészta készült hozzá. Mindkettővel nagyon finom lett, ezúton is még egyszer köszönöm a kiváló receptet....


A páclé főzése

A bepácolt hús

A hús pirítása

Már együtt fől a hús és a zöldségek

A kész vadas



6 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük a vadas mártást, bármilyen hússal vagy gombával legyen készítve. :) Milyen jó lenne most ebédre. :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom, ezt is szívesen elfogyasztanám/ :D

    VálaszTörlés
  3. Okki, Vicuska köszönöm! Sajnos már rég elfogyott :-)

    VálaszTörlés
  4. Katalin, nagyon jól készitetted azt a remek pác levet. Szerintem egy éjszakán keresztül elég lenne tartani a pulyka hust benne...habár nem tudom meddig tartottad te a lében.

    Imádom a gyönyörü szaftját ahogy készitetted, bizony én is ki fogom próbálni, mert nálunk egész éven át lehet kapni pulyka mellet, és már kifogytam a receptekböl. Köszönöm hogy megosztottad velünk a készitését, és az eredeti receptet is!

    VálaszTörlés
  5. Ritkán eszünk vadast, pedig milyen finom tud lenni! :) Tetszik ez a recept, biztosan nagyon finom a hús így elkészítve, a krokett pedig az egyik kedven köretem, nagyon szeretem! :)

    VálaszTörlés
  6. Elisabeth köszi, a páclében kb. másfél napig volt a hús, de ennyi kellet is neki.
    Hankka köszi, régebben én is csak ritkán főztem vadast, mostanában valahogy "rákaptam" :-)

    VálaszTörlés